Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Feedback på ny ehandel

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2014-08-26, 16:21 #1
Skinza.se Skinza.se är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2012
Inlägg: 154
Skinza.se Skinza.se är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2012
Inlägg: 154
Standard Feedback på ny ehandel

Hallå där,

Ny sajt på g och tänkte därför be om lite feedback kring design, funktionalitet etc.
Sajten är ännu inte officiellt lanserad och det är lite småpill här och där, men i stora drag är den klar.
Kom gärna med åsikter, gärna på sådan som behöver förbättras

citydesigns.se
Skinza.se är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-08-26, 18:09 #2
Kimppas avatar
Kimppa Kimppa är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2010
Inlägg: 793
Kimppa Kimppa är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Kimppas avatar
 
Reg.datum: Jul 2010
Inlägg: 793
I läsplatta/mobil så finns det tre länkar till "Home" under menyn (men det kanske är småpillet du pratar om.) Även "fri frakt", "90 dagars öppet köp", etc. är väldigt suddiga.

Tycker sidan ser fin ut på datorn, allt glider hit och dit

Det enda jag egentligen inte gillade var faktiskt bara menyn och att det tillkommer en "border" runt den på läsplatta/mobil. Det hade nog vart snyggare utan, men funktionell tycker jag att den är!

En sak till som jag tycker är lite onödigt är Spotify-widgeten. Vill man lyssna på musik gör man nog inte det på en webbutik
Kimppa är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-08-26, 21:33 #3
plura plura är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 244
plura plura är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 244
Tycker sidan är riktigt snygg, men för att inte tappa kunder hade jag nog förminskat headern och lyft fram produkterna istället för loggan. Nu tar den upp väldigt stor del av skärmen - och tar bort för mycket fokus från produkterna.

För övrigt tycker jag det är trevligt med Spotify-widgeten, men antar att smaken är delad.

Även lite översättningsmissar
plura är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-08-27, 11:46 #4
mavraj mavraj är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2009
Inlägg: 71
mavraj mavraj är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2009
Inlägg: 71
Snyggt Skinza! Bra nisch att fokusera på egen (misstänker att du tar fram de själv?) skal istället för att sälja exakt samma skal som alla andra gör!

Jag tycker precis som ovanstående att sidan är snygg. Det jag ser just nu är:

- Ikonerna för fri frakt och öppet köp blir kass kvalité på när de förstoras så mkt.
- Hade nog dedikerat headern till produkter, istället för text och snygga bilder. (något sånt här ist: http://unbouncepages.com/simplify-green/)
- Blogg-delen nertill blir lite skum i och med att den visar inlägg i 2x2. Hade nog varit bättre att ha en lite större plats för senaste blogginlägget, eller att du likt ikonerna för fri frakt och öppet köp delar in blogginläggen i 3 kollumner så att varje blogginlägg visas i varje kollumn.
- Designed in Sthlm och Made in... är nog inget som kommer ge dig fler sälj. Bra tanke men ta isf fram någon design-process-illustration som visar hur era skal tas fram.
- Footern buggar lite för mig. Knappen/pilen vid nyhetsbrevsfältet lägger sig under fältet och skjuter hela kollumnen ur position (den ligger alltså inte i linje med butiksinfo, följ oss)

Annars tycker jag du gjort det riktigt bra! Tror verkligen du kan skapa dig en skön e-handel utav det. Bra jobbat!

/Betim
mavraj är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-08-27, 15:35 #5
MusikMixen MusikMixen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 1 527
MusikMixen MusikMixen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 1 527
Ledsen och säga det, men jag gillade inte sida alls.
Sidan ser grå och tråkig ut, väldigt rörig.
-Inlägg från bloggen känns bara rörigt placerad.
-Loggan tar för mycket plats, ser dessutom inte tilltalande ut.
-Betalningsalternativen längst nere ser ut som ngt du klipp och klistrat från olika sidor och lagt in.

Jag hade nog lagt inlägg från bloggen och twitter på högersidan i en spalt. Förminskat loggan och lagt den till vänster. I mitten bredvid loggan kanske du kunde kört ngt rullande budskap. Till höger har du varukorgen som gärna får vara lite färgglad av sig.
Produkterna hade jag visat bättre genom att plavera de längre upp så det är det första jag hade sett. Slidern kan du lägga mellan produkterna, kanske visat 3 produkter, slidern sedan och ytterligare 3 produkter.

Min lilla feedback, gråt inte utan ta emot det som en vänligt gest av mig
MusikMixen är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:48.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017