FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Hej,
Har någon bra erfarenhet om visum i Kina. Jag vill stanna så länge det går och har läst till mig att man kan stanna upp till 60 dagar med dubbla inresor. Alltså stanna 60 dagar sen åka till HK sen tillbaka till Kina och så får man 60 nya dagar. Men jag vill ha 90 dagar med dubba inresor. Går det? Och ska man skriva nåt speciellt när man söka visum? Tack för svar! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Har med kollat på resa till Kina, men officiellt går det inte få det du vill ha. Inte på turist visum alla fall.
När jag säger officiellt så funkar mutor på vissa ambassader väldigt bra så länge du inte erbjuder förnedrande låg summa. I vissa fall löser dom det med 2 separata visum om dom inte har egen makt ge längre tid på ett visum. Men jag har inte testat fixa visum ännu till Kina, och tror dom är mer flexibla på ambassad i Malta än i Sverige kanske men. Men i vilket fall har du större chans genom gå dit i dyr kostym än vanlig standard klädsel. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Hehe har också hört liknande. Det finns agenturer som erbjuder arbetsvisum för typ 5k i Kina. Om man åker till Hong Kong först och ansöker där ska det vara lättare att få 90 dagar vistelse för dem har enklare regler. Tar också bara 5 timmar att ansöka där.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|