Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

PayEx integrering - frågor!

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2014-08-08, 18:37 #1
CotopaXi CotopaXi är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Nov 2004
CotopaXi CotopaXi är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Nov 2004
Hej,

När jag letade efter en betalningsleverantör till mitt senaste projekt (se signatur) så lyckades jag heller inte hitta någon som levererar "marknadsplats" funktionalitet för oss med svenska företag.

Tills dess att braintree, stripe eller balanced payments lanserar marknadsplatsfunktionalitet i sverige får du sköta betalningarna till tjänsteleverantörerna själv. Detta gör det ganska krångligt att få inlösenavtal eftersom det finns en ökad risk med den här typen av tjänst, bl.a att de ska lita på att du betalar pengarna till rätt man och att du har system för att undvika penningtvätt (en tjänsteleverantör skulle kunna köpa sina egna tjänster via din marknadsplats).

Swedbank har en tjänst för att automatisera utbetalningar genom att skicka in en fil i ett speciellt format till dem, men deras API verkar inte vara jättekul att jobba med direkt och jag gissar på att det kräver endel volym för att bli rimligt prismässigt.

Braintree, Stripe och Balanced har alla sagt att de jobbar på att få ut marknadsplats till nya länder men ingen har någon ETA ännu.

Edit: Om du är fine med att dina tjänsteleverantörer måste skapa ett konto så kan du använda t.ex Stripe Connect eller Paymill Unite.

Jag använder Stripe (privat beta), men sköter som sagt betalningarna själv.

Senast redigerad av CotopaXi den 2014-08-08 klockan 18:43
CotopaXi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-08-08, 23:13 #2
Knös Knös är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2011
Knös Knös är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2011
Stort tack för ditt svar CotopaXi.

Det verkar verkligen krångligt att sköta alla betalningar själv men det kanske går att få till nån halvbra tekniskt lösning genom det tills Stripe Connect släpps på riktigt ändå.

Du har inte möjligtvis kikat på PayPal om det skulle fungera? Hörde från nån nyligen att dom hade en marketplace solution men har inte ännu undersökt saken helt.
Knös är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Taggar
payex

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:24.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017