FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Enklast och smidigast är väl att sätta en egen cookie som håller koll på vilket nätverk som senast skickade besökaren och ladda det nätverkets pixel.
Jag vet inte om Google Tag Manager hanterar detta också, jag tror det. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
Impression sales är ofta ett problem i fall där annonsörer använder kakbaserade trackingswitchar iom kakan sätts på besökaren först när den kommer in på annonsörens site. Det går självklart att fixa men ett vanligt problem när annonsörer börjar deduplicera på sin egen site på detta sätt är att view-tracking slutar fungera. Detta gäller självklart också andra typer av spårningsmetoder som nätverken kan ha då trackingswitchen då begränsar till enbart cookies.
När det gäller view- och click-sales så kan det säkert variera mellan nätverk hur man väljer att ersätta publishern. Hos oss så räknar vi alltid klick högre än views så det betyder att om någon har en giltig klick-cookie så kommer den att få försäljningen även om en view-cookie sätts senare av någon annan publisher. Last touch gäller i övrigt men vi värderar som sagt alltid klick före views. Per zanox |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|