FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Den 23:e November lade jag en beställning hos
ett företag som är medlem här på WN. Beställningen betalades med kort och pengarna har dragits. På hemsidan står det mer eller mindre "dagen efter leverans" den 28 November har jag inte fått något så jag fyller i kontaktformuläret på deras hemsida och undrar status på ordern. Får lite senare ett mail med ett ticket-nr på mitt ärende. Dagarna går och jag hör ingenting så jag skickar ett mail och frågar status på ordern...inget svar.... Den 7:e Dec skickar jag ett mail och kräver att min beställning hävs om jag inte hört något från dom under nästkommande dag. Fick lite senare samma dag kontakt med ägaren på MSN som förklarade att denne inte har tid att kolla på det hela och att inga mail synts till. Konstigt eftersom jag fått ett Ticket-nr av deras supportsystem och inget av de 2 mail jag skickat har studsat så antar jag att de kom fram. Jag fick även en orderbekräftelse på min beställning. Har skickat meddelanden på MSN när personen varit online men denne försvinner oftast offline i samband med det. Så jag tolkar det som att personen inte är speciellt intresserad av att lösa detta! (Isåfall vet du vart du hittar mig) Ordervärdet ligger på 100-lappen så det är väl inte så mycket att grina om men det är just principen. Funderar på att kontakta det företag som sköter betalningarna och se över möjligheten att få tillbaka pengarna. Antingen det eller så får företaget j-vligt snabbt få tummen ur och skicka beställningen omedelbart och bekräfta detta via mail. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
vad handlar det om för tjänst?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag vill vänta med att ev. skriva ut det då jag vill disskutera lite affärer med detta företag.
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Om det är så de sköter sina kunder kan man undra varför du vill diskutera affärer med företaget ifråga?
Angående köpet kan du alltid kontakta din bank för att häva köpet. Har de inte levererat så borde det inte vara några problem. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Det här är väl nästan en onödig fråga, men har du testat att ringa? Även om det inte är sannolikt, så kanske de har något fel på sin e-post utan att de själva vet om det. Om jag vore du så skulle jag prova att maila ytterligare en gång. Får du fortfarande inget svar så skulle jag strunta i saken och sedan ta varje tillfälle att ge företaget dålig PR de kommande åren. Tyvärr så finns det gott om företag som helt struntar i sina kunder och då finns det inte mycket man kan göra. Att gräva ner sig för mycket i något som bara rör småpengar är inte egennyttigt.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Inte lyckats lägga vantarna på något telnr. (Inte orkat gräva så djupt)
1) Lade beställningen och fick orderbekräftelse. (Så jag antar att även de sett/vet om min beställning) 2) Betalningen gjordes omedelbart och jag har dubbelkollat på Internetbanken så rätt belopp etc dragits och allt stämmer där. 3) Fyllde i kontaktformulär på hemsidan och undrade status (Fick ett support-ticket nummer så jag Förmodar att de fått/sett ärendet) 4) Skickat 2 Mail som jag inte fått svar på och mailen har inte studsat tebax. 5) Meddelat ägaren personligen på MSN i fredags att jag inte fått varken leverans eller svar på mina mail. 6) Personen har varit online på MSN till o från hela helgen men inte tagit kontakt så åter igen intresset verkar MYCKET lågt från dennes sida att lösa detta. Jag brukar vara mycket försiktig med att hänga ut folk på något sätt men anser mig snart ha den fulla rätt namnge företaget i denna tråd Får jag ingen respons alls så kommer jag även plocka bort deras annonser från mina sidor. Vi får se vad som händer under kvällen... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Banned
|
Misstänker att det är hyperfly
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Fick äntligen kontakt och har blivit utlovad en kreditering!
Case is closed! =) |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|