FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Hehe, okej, då förstår jag inte alls hur du kan dra den extremt märkliga och långsökta slutsatsen av det jag skrivit i den här tråden
![]()
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Detta är uppenbart ett ämne som för vissa är på liv och död - vilket även uppenbart roar en del som läser tråden.
Det är dock ingen tvekan om att när det kommer till politiskt våld som riktas mot en grupp för att de har andra åsikter än dem är fel. Det är inte bara den fysiska skadan som är ett problem utan ett demokratiskt problem där man försöker styra andra människors åsikter genom hot/våld. Att försöka påstå att den ena sidan har mer rätt än den andra är ett moment som lätt gör att man framstår som en Åsna ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Tycker politiken kan lämna forumet ;(
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Statsvetaren Peter Esaiasson tycker jag sätter huvudet på spiken i detta SR-reportage. Han menar att en ensidig kampanj mot SD faktiskt kan öka partiets stöd, eftersom många svenskar (som röstar på andra partier) faktiskt sympatiserar med SD i frågan om en begränsad flyktingpolitik. Lyssna gärna om ni är intresserade: http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=5864783 Den holländska högerpopulisten och islamkritikern Geert Wilders fiskar samarbete med bland annat Lega Nord, Front National och Sverigedemokraterna. Även detta har uppmärksammats av Sveriges radio: http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=5862718
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
|
Sedan folk är bara för demokrati när det passar dom, att säga andra länder ska ta över andra länder när deras egna Styre inte passar sin egna åsikter.
Eller säga att folk röstat fel om man röstar på SD eller liknande. Det liknar mer diktatur mer än demokrati. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Företrädare för föregångaren till vänsterpartiet (VPK) åkte på mutresor till diktaturerna i öst och hyllade dessa regimer i tal, trots att oppositionella fängslades och tom mördades för åsina sikter. Föregångaren till moderaterna hade ett ungdomsförbund som på trettiotalet startade ett "kampförbund" vilka inspirerades av nazismen och Hitler-Jugend. Jag minns att KDS (nuvarande KD) "utsattes" för en liknande kampanj (om än i mindre skala) när de kom in i riksdagen. Många i partiet var tidigare benhårt emot homosexualitet och alla former av abort. Vissa var så värdekonservativa att de kunnat klassas som reaktionära. SD:s kopplingar till BSS och Framstegspartiet (sedemera Sverigepartiet) är förstås en uppenbar belastning. Förmodligen än mer än ovan nämnda exempel. Heilande skinnskallar (runt 1990) finns fortfarande kvar på näthinnan hos många. Konstigt att Jimmie "inte såg dessa" när han gick med. ![]()
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
|
Jag är emot stat och politiskt styre i grunden, anser det är mer för boskspsklasen som inte kan ta hand om sitt eget liv. Du blir aldrig fri under en stat.
Och känner inte att jag ska vara låst till ett land eller tycka mitt land är bäst. Jag är mer global och använder olika lands lagar som passar mitt behov, och i många fall behandlar diktaturer mig mycket bättre än demokratier. Demokratiter vill bara förgöra rika personer och ej behandla dom med deras nivå. Men finns självklart länder jag inte vill bo i eller besöka, men beror kanske inte på landar utan säkerhets läget med dumma boskap. Jag personligen hade tyckt att både vänster extrema och högerextrema som endast går ut för sloss o döda varandra och begränsa folks rätt till egna val och åsikter skulle skjutas i huvudet och slängs i närmaste soptunna. Hade varit bättre för hela samhället. Men hade aldrig häng i så svagt land som Sverige |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
@patrikweb, du glömde skriva hur rik du var och hur många länder du har varit i i år.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
|
|||
![]() |