FAQ |
Kalender |
Visa resultat för omröstning: Hur tror ni det kommer att gå för de nya gTLD:erna? | |||
SUPERFIASKO - Som vid milleniumskiftets IT-krasch. Utskrattade skräpdomäner som försvinner. |
![]() ![]() ![]() ![]() |
4 | 23.53% |
FIASKO - "Sorgebarnen" .INFO, .BIZ + .MOBI får upprättelse i jämförelse. Många nya försvinner. |
0 | 0% |
DÅLIGT - Enstaka kan funka som nödlösning och enstaka företag kommer testa, men annars en flopp. |
2 | 11.76% |
SÅDÄR - Fåtalet kommer nå liknande status som .INFO, .ASIA och .XXX, men annars ranka lågt. |
7 | 41.18% |
HYFSAT - Inte alls jämförbara med .COM, men väl med .NET och .ORG. Folk accepterar dem inom 2-3 år. |
1 | 5.88% |
BRA - De integreras snabbt och blir populära både bland företag och privatpersoner. |
0 | 0% |
SUCCÉ - .COM är gårdagen. Det här är domänerna som styr webben år 2018! |
2 | 11.76% |
VA - Jag gillar ost. Domäner är inte ost. |
1 | 5.88% |
Antal röster: 17. Du får inte rösta i den här omröstningen |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
En kombination är det nog. Just .COM har de senaste femton åren även varit en guldgruva för spekulanter. Motsvarande .NET (uteslutande domännamnet) var inte värd en tiondel då och är inte värd en tiondel idag heller. Om inte end-users (dvs vanliga användare och företagare) kommer att acceptera de nya TLD:erna så kommer de självklart även bli värdelösa för oss spekulanter. Frågan är om inte tillgången denna gången är för stor för efterfrågan vilket kommer dra ner både trovärdightet, popularitet och därmed värdet (motsvarande en valuta vid skenande inflation och sedelpressar på högtryck). Jag hoppas jag har fel, för egen del.
![]() |
|
|