FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Om jag har t.ex "iphone", i mitt domännamn finns det inte risk att man får skänka bort det i framtiden? Även om det är en butik och endast säljer iphone-saker så kanske det är en stor risk?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Varumärken får du inte snylta på nej, enklast är väl att fråga företaget i fråga om det är okej och sedan se till att ha papper på er överenskommelse.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Nej jag är inte intresserad av någon sådan domän, men jag ser ju att det finns många av den typen. Hur resonerar de? Finns det inte risk att bli av med allt en vacker dag?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Snylta är fel ord, har du domän iPhone.x kan du få problem men har du iPhone-nyheter, Iphone-shop etc är risk mindre.
För har du en shop som säljer iPhone eller tillbehör så är det svårt sälja det utan använda ordet iPhone. Men en spam sida med reklam på endast visar ett annat syfte och skulle du kunnat då problem för. Om man nu ändå ska göra så bör du köra det via företag i fint land, Irans företag hade ju varit optimalt för fucka med USA företag ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
På tal om varumärken.
Fick ett hot häromdagen ifrån ett företag som bad mig sluta använda mitt "nickname"/smeknamn, både på internet och i verkligheten och ta bort det från samtliga sajter. Annars skulle dom ta till jurister. Så undra nu när "Kalles kaviar", "Findus" och "Felix" börjar höra av sig till svenska folket med samma krav? :-) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
I extrema fall kan innehavaren av varumärket anklaga dig för renommésnyltning, vilket strider mot god marknadsföringssed. Men varje fall är ju unikt, och det är inte sällan man stöter på någon som använder varumärket iPhone i sin marknadsföring.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Renomm%C3%A9snyltning |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Ungefär som om man rånar en bank på pengar och sen kommer polisen och "snor" de surt förvärvade rånade pengarna. Skit vad förbannad rånaren ska bli att han förlorar alla pengarna som han rånat ihop.... Ungefär detta resonemang i denna tråden.... |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|