FAQ |
Kalender |
Visa resultat för omröstning: Valet 2014 | |||
Socialdemokraterna (S) |
![]() ![]() ![]() ![]() |
13 | 14.77% |
Miljöpartiet (MP) |
10 | 11.36% |
Vänsterpartiet (V) |
4 | 4.55% |
Sverigedemokraterna (SD) |
24 | 27.27% |
Piratpartiet (PP) |
2 | 2.27% |
Moderaterna (M) |
26 | 29.55% |
Kristdemokraterna (KD) |
0 | 0% |
Folkpartiet (FP) |
1 | 1.14% |
Centerpartiet (C) |
3 | 3.41% |
Annat parti |
5 | 5.68% |
Antal röster: 88. Du får inte rösta i den här omröstningen |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Får tyvärr inte rösta i Sverige men supportrar FRP i Norge som sitter i regeringen. Ett parti som håller sig till höger (utan att bli dömda som rasister som liknande partier i Sverige ofta kallas för). Det är stor skillnad på nationalism och rasism, men i Sverige har man hakat upp sig på rasfrågan, även om den oftast aldrig är relevant i någon diskussion.
I Norge utvisar man kriminella invandrare utan att vara rasist. I Norge kan man nämna ursprung och hudfärg för det är så man beskriver en människa. Inget konstigt med det. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Administratör
|
Utvisningar, ja. Vid lite grövre brott i princip alltid. Vid riktigt grova brott permanent.
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Han var f.ö inte ens svensk medborgare och hade bott i Sverige i några månader enbart. Han fick 3 års sluten ungdomsvård. Men det kanske inte är ett grovt brott, speciellt av någon som inte hade fått sitt medborgarskap ännu. Han är förresten ute på fri fot nu ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Supermoderator
|
patrikweb (mfl),
Att lära sig läsa, räkna, skriva är grundförutsättningarna för att du (och vi andra) någonsin skulle kunna ha startat ett företag. Dessa färdigheter hade vi aldrig kunnat tillgodogöra oss som fattiga. Kom inte att säg att alla har samma förutsättningar, det är en tankevurpa som på sätt och viss blir en loska i ansiktet på en majoritet av världens befolkning. Dessutom insinuerar åsikten att man är inte förstår verkligheten. Att många gnäller och beter sig bortskämt i (bland annat) Sverige håller jag dock med om. Vissa har upphöjt arbetsförakt till religion och besitter en idé om att staten alltid skall rycka in så fort det tryter. Allt är inte svart eller vitt och samhällsproblemen kan inte elimineras med enkla universallösningar. Vi lever i en "komplex gråzon" som hela tiden måste anpassas efter nutiden. Politiskt och ideologiskt.
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
+1
(tio tecken) Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Flitig postare
|
För mig som ganska politiskt ointresserad flyter allt utom SD och V ihop till en salig jävla röra. Blir nog ändå åt vänsterhållet nånstans då människan i mig säger att man bör hjälpa de som har det svårt. Vet att jag själv kommer behöva hjälp senare i livet då jag lever med diabetes som nästan garanterat lär ge någon form av komplikationer, så känns motiverat.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|