FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Administratör
|
Donuts dröm
![]()
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Finns det ngn svensk registrar för dessa än?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Med tanke på intresset måste jag omvärdera min syn på dessa något. Jag var väldigt skeptisk i början och det har nu omvandlats till mild skepsism. ![]() Självfallet kommer inga av dessa ens i närheten ha samma potential, värde och ranking som .com, men jag GISSAR att vi kommer se .guru (etc) som går för mer än 100,000 dollar i framtiden.
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Jag kan inte sluta. Det blev ett gäng till: - Dining.land - Motorbike.land - Shirts.land - Workout.land - Villa.gallery - Kohphangan.co - Programming.asia Får se om det blir något att hänga i granen framöver...
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag gör som dej Captain Thailand.
Jag minns hur skeptiska många var när dom släppte xxx för nått år sen. En del av xxx domänerna jag reggade då har verkligen förändrat mitt liv.... ![]() Även idag reggar jag bra xxx domäner som funkar direkt. Det kan helt klart vara värt att plocka ut nyckelordsdomäner bland de nya TLDs också. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Låt folk vara skeptiska. ![]() De senaste domänerna jag sålde har i varje fall täckt upp för årskostnaderna för samtliga mina domäner sedan jag började regga 1998. Så helt fel ute är man kanske inte?!
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det är ju en självklarhet att värdet på dessa domäner går ner allteftersom utbudet ökar. Därmed inte sagt att man inte kan tjäna en hyfsad slant på några enstaka (beroende på vad man nu anser en hyfsad slant vara förstås). Ni kan alltid hoppas på att många av de nya toppdomänerna floppar och läggs ner
![]()
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Jag kan ju återkomma med eventuella försäljningar (beträffande de nytillkomna TLD:erna), om dessa blir av. Jag lovar också vara transparent om jag INTE säljer en enda. Dock är jag övertygad om att det tar ganska lång tid innan någon öppnar ögonen för dessa och vill köpa. De är allt annat än heta just nu och de som kan domänindustrin plockar godbitarna själva. Men så var det delvis med .INFO och .BIZ förr också (och förmodligen även nämnda .XXX, som en pryd man som mig har dålig koll på, hahaha). Nu kan man inte hitta en enda (verklig) premium under dessa TLD:er. Ps. Det är självklart inte den svenska marknaden jag riktar in mig på.
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Håller på med ett projekt inom diabetes då jag själv är diabetiker, så försökte få tag på diabetes.today, men den hade såklart redan rykt. Köpte diabetes.land, nu är jag inte engelsktalande, men det låter väl bara väldigt märkligt? Det mostvarar Diabetes-mark, eller? Tar gärna emot tips om någon som är bättre på engelska än mig kan komma på något bättre
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Det kan väl jämföras med att .ORG är avsedd för organisationer, men används kommersiellt ändå.
![]() |
Svara |
|
|