Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Inhyrd som konsult, datorn går sönder hos kund?!

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2014-02-18, 12:21 #1
gh0st gh0st är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2012
Inlägg: 115
gh0st gh0st är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2012
Inlägg: 115
För att förtydliga det ännu bättre så att ni förstår vad som hänt:

Jag använder en Acer Aspire R7-571G med en SSD på 256GB. Demade datorn för en kund som vart sugen på att ha en likadan, så jag beställer då en R7-572G som kom med en mSATA SSD på 256GB. Kunden ville dock ha en 512GB som jag hade beställt. Eftersom varken Acer eller Komplett kunde svara på vad för disk som levererades så visste jag inte vilka saker som behövdes.

Igår då jag satt med allt för att byta ut mSATA till 2,5" SSD så saknades det saker. Eftersom min R7-571G har dessa saker så tyckte chefen att jag skulle ta MINA privata saker för att kunna leverera datorn till kunden.

När jag i dag märker att mitt trådlösa är segt och skruvar upp datorn så ser jag att kabeln är skadad och måste ersättas. Samt att jag måste köpa sakerna som jag satte i kundens dator för att min ska fungera som tidigare.

Chefen säger då att - DU beställer INTE en spänn hit! Trots att det var mina privata saker samt att datorn min gick sönder och jag måste lägga ut massa pengar för att fixa detta.

Men, allt som allt så ligger det på drygt 1000: - för att köpa nya saker, och detta kan jag fakturera företaget på på något sätt!
gh0st är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:19.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017