FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Med vilken rätt skickar kunden dig en faktura? Hur som helst, följ John Adams råd. Din kund får svårligen rätt i en tvisteförhandling.
En sak till, det kostar inte skjortan att bestrida en faktura. Du behöver inte ens en advokat då det framstår för mig som solklart att du har torrt på fötterna. Dessutom brukar man kallas till ett möte (minns inte vad det heter) innan det går till tingsrättsförhandling och där får du höra hur rätten ser på ärendet och om det inte kan lösas utan att gå vidare. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Nykomling
|
Tack för alla bra svar!
En fundering, om kunden nu inte ansåg att tjänsten hade levererats till dem från början så borde de ju 1. Inte betalat fakturan, med hänvisning till att tjänsten ej levererats 2. Om de i efterhand ansåg att det inte levererats, "reklamera" tjänsten Tänker jag tokigt? Det handlar inte om några stora summor så att dra in en advokat i det hela känns lite "overkill" i dagsläget. Men jag ska svara kunden sakligt där jag lägger fram att vi faktiskt har levererat. Den tiden som denna tvisten tar mig att lösa är ju värdefull tid som går förlorad för mig. Har jag någon som helst rätt att debitera kunden det, skall jag isåfall informera kunden om det? |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|