FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Beror helt på som alla andra sagt.. En simpel företagshemsida - designern (förutsatt att frontend är inkluderat). En avancerad portal eller dylikt - programmeraren.
Öppettider.nu är ett hyffsat bra exempel. Från utomstående ser det ut som design/frontend är huvuddelen, men allt som pågår bakom kulisserna är övervälmande vilket du också vet jonssondesign. Så väldigt svårt att avgöra utan att vara insatt i projektet i fråga. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Jag är mycket väl medveten om hur all backend kod ser ut och fungerar på öppettider ![]() Senast redigerad av jonssondesign den 2014-01-30 klockan 23:43 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Är "övervälmande" svengelska eller gammalsvenska?
![]() Jag vet inte heller riktigt vad bakgrunden till den här diskussionen är men det känns lite som att det bottnar i en intern diskussion om vem som gjort mest? ![]()
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Det är swenglish, det svenska ordet är "överväldigande".
Jag tycker också det låter så. Senast redigerad av jayzee den 2014-01-31 klockan 09:04 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Ja, började som en intern diskussion, just pga nyfikenhet, då är det alltid intressant att få andras åsikter men svårt utan att vara insatt.
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Precis, började som en intern diskussion eftersom att vi tidigare aldrig riktigt tänkt på det, så jag tänkte höra med er hur ni ser på det hela.
Som yakuzaemme säger, så kan en utomstående person bara mäta vad hen kan se liksom. Jag ville egentligen inte ha ett korrekt svar på frågan, utan jag var mest nyfiken på hur ni resonerar kring frågan, eftersom att de flesta av oss inte jobbar med båda delar, och därför har svårt att mäta båda delars insats. Som jag sa tidigare, jag gör så mycket, design, frontend, mobilanpassning mm, och sen är programmeringen endast "en del", förstår ni? Jag ville se hur ni resonerar och ser på saken. Så ja, frågan i sig baseras på något vi diskuterade internt, men jag personligen ville (efter att vår diskussion hade redan nått sitt mål) veta hur ni resonerade kring frågan ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
|
|||
Medlem
|
Simpel hemsida = lika arbeta kod och design.
Avancerad hemsida = mycket mer kod än design Done |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
|||
![]() |