FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Två stora stopp på mindre än ett år och Evry har alla ägg i samma korg. Den information jag fick höra var att det deras SAN dog när strömmen försvann och efter två dygn började saker och ting fungera hyfsat normalt för deras kunder...
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Det som slog mig var just att en serverhall som huserar så pass många viktiga tjänster inte har nån form av redundans på strömförsörjning. Det finns väl ett antal serverhallar som har dubbla inkommande försörjningar, med separata ställverk. Dvs ett kan brinna upp utan att det andra påverkas. Sen kan man ju diskutera hur klyftigt det är att placera SJ och SL i samma hall när en störning på den hallen riskerar att stöka till det en aning i det redan i normalfallet "kaotiska" Stockholm. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
All SMS-avisering låg nere under en period för alla tjänster som Poster har. Det betyder att paket aviserades via brev istället. Perfekt när det uppstår just under helgerna, när det i princip innebär att ett paket kan dröja 9 dagar från det att det skickades tills dess att det går att hämta ut, jämfört med 4 om allt funkat som det skulle.
Varubrev som inte kan delas ut i brevlådan kunde inte aviseras öht, och även om du visste att ditt varubrev fanns hos ombudet gick det inte att hämta ut, eftersom deras koppling mot Posten inte fungerade. Vet inte om detta är igång ännu, men helt tjänsten varubrev var nere under ett flertal dagar. Pinsamt. Hur det har varit med REK och liknande vet jag inte. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Det gick tydligen riktigt illa för posten. Mer info på deras sida.
http://www.posten.se/faq.htm Under veckan beräknas största delen av deras tjänster vara uppe. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Ja Posten.se ligger fortfarande nere, det verkar ta sin tid.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Verkar som posten.se är igång nu..
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Nere fortfarande "här". Kanske tecken på att de testade, men att allt inte är färdigt?!
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Nope, still down...
|
||
![]() |
![]() |