FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Hej, jag är ny här.
|
Jag kan lägga upp ett annat scenario på det hela då jag är med i samma företag.
Företag A säljer en tjänst som har en abonnemangskostnad månadsvis. Tjänsten innebär att företag B kan tjäna pengar på det hela genom att sälja biljetter till evenemang på företag A's website. Företag B väljer att utnyttja tjänsten. Privatpersoner köper i sin tur biljetterna till Företag B's evenemang som återfinns på Företag A's website. Pengarna som kommer in från försäljningen går in på Företag A's konto. Företag B ska sedan i sin tur ha en del av försäljningen, men den kan alltså vara olika beroende på hur många biljetter de sålt under en månad. Hur betalar företag A enklast ut pengarna till Företag B? Ett alternativ är att företag A helt enkelt berättar för företag B hur mycket de ska fakturera dem för, men det känns som ett omständigt sätt, speciellt om företag A har över 100 kunder som nyttjar tjänsten. Gjorde jag det hela klarare eller blir det än mer rörigt? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Nykomling
|
Vad ni rör till det med A och B och allt vad det heter.
Enklast är att A fakturerar B på den fasta månadsavgiften och B får se statistik över försäljningen och sen begära utbetalning genom att fakturera A den summa som visas i statistiken. B kan då välja att fakturera varje månad eller varannan beroende på om det sålts mycket eller ej. Det är även lättare att redovisas om det hålls isär. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Precis så sköts det idag! Vår tanke var dock ifall man inte behövde göra på detta viset, utan ifall utbetalningar till B går att göra månadsvis ändå, utan att fakturering krävs från B.
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|