FAQ |
Kalender |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Hmm...?
Om jag försöker bena ut det hela;... Företag A har en tjänst AT1. Företag B har en produkt BP1. Företag A levererar en abbonemangstjänst AT1 till Företag B. Företag B levererar en produkt BP1 till Företag A. Kunden som är privatperson C köper produkten BP1 av företag A. ************************ Om jag fattat konceptet rätt så kommer kunden C betala 10 000 kr till företag A för produkten BP1. Sen var det lite oklart om företag B skulle fakturera företag A 90% dvs 9000 kr, eller 50% dvs 5000 kr. Detta är fortfarande oklart för mig. Frågan är vilket av företagen A eller B som bekostar marknadsföringen av produkten BP1? Som jag tolkar upplägget så är det företag A som marknadsför och säljer produkten. Jag tolkar det som att företag A är ett säljbolag, och företag B är ett produktutvecklingsbolag. Uppläget liknar i viss mån ett franchisekoncept. Men det beror på vad det är för tjänst som A säljer till B, den ser jag som en lite udda fågel i sammanhanget, beror ju på vad det är för tjänst. Om Företag A har ett starkt varumärke som B kan dra nytta av så att det drar försäljningen kraftigt så är tjänsten som A tillhandahåller begriplig. Men du får gärna förklara mer utförligt. Jag har inte riktigt grepp om detaljerna ännu. |
||
![]() |
![]() |
|
|