FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Hej!
Som ni kanske ser här i off topic-sektionen så skrev jag igår en tråd där jag, mig veterligen, ställde en konkret fråga: jag bad om kontaktuppgifter till någon kunnig inom mitt nya fritidsintresse, för att i utbyte mot hjälp erbjuda denne SEO-tips, med mera. Nu har jag visserligen ingen examen i svenska, men i mitt tycke var detta en konkret fråga. Utifall att jag nu har fel, och jag i stället ställde en abstrakt (?) fråga, har jag en liten följdfråga, som jag kommer att skriva i fetstil för att denna tråden ska slippa gå samma trista öde tillmötes. Vad är anledningen till att en tråd med information raderas, med avsaknad av konkret ursprungsfrågeställning eller inte? Det känns tämligen meningslöst att radera något som inte vållar någon annan skada. Jag noterade dessutom att om min tråd nu saknade en konkret frågeställning (i off topic-sektionen) så finns det ingenting som förbjuder det i regelverket. Personligen förespråkar jag i stort sett Laissez-faire inom de flesta områden, forummoderering inkluderat, vilket är anledningen till att jag inte beklagat mig över den faktiskt otillåtna systematiska försäljningen som pågått i köp- och säljforumet, men lite konsekvens i modereringen hade varit trevlig. För övrigt tycker jag om er allihopa, så ta inte detta på fel sätt, men jag är ärligt talat förvirrad över vad man får och inte får göra på WN. Hade varit trevligt med ett förtydligande så att jag slipper bryta era regler i framtiden. Mvh |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Det fanns inget diskussionsunderlag i din tråd, då även jag minns att det var lite luddigt ställt. Därav anledningen att det raderades, gissade jag.
Jag tror dock du kommer längre i din fråga om du PMar en moderator/admin... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Alternativa kontaktsökningsmetoder sträcker ju sig däremot inte längre än eventuellt PM-spam, vilket definitivt är otillåtet enligt WN:s regler. Vidare, om det nu inte finns något diskussionsunderlag löser ju sig problemet självt genom att ingen svarar. Varför radera tråden?
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|