FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Eller tycker du att leverantören i detta fall ska låta kunden ligga över sin gräns och bara tuffa på utan åtgärder? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det är lite märkligt att just i vår bransch skall allt vara gratis och det som är normalt i alla andra branscher (följa avtal, betala för vad man förbrukar etc.), det ses i vår bransch som onormalt och elakt.
Om du hyr en lägenhet med 30 dagars uppsägningstid och inte säger upp den i tid och dessutom bor kvar när du skulle ha flyttat, är det rimligt att slippa betala då? Om butiken erbjuder 10 äpplen för 10 kronor, men du lägger ned 12 äpplen i påsen, skall du få de två extra äpplena gratis? Visst, det är en annan bransch, men det är väl inget konstigt med att följa avtalen man ingått? Bäst är väl att kanske ha det så som många erbjuder, om pengarna inte finns på plats på förfallodagen så stannar dina tjänster och kommer igång först när du betalt igen. Då slipper man alla dessa diskussioner...
__________________
Bara döda fiskar flyter med strömmen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Dock inom IT så är det många som inte vill förstå (oavsett vad det gäller). Dom har gett sig fan på att allt inom IT är krångligt och därmed per definition inget dom förstår och skyller ifrån sig lite. Säger inte att det är så i just detta fallet som tråden handlar om, säger bara att det är ofta så det fungerar när "vanligt folk" är med i IT-svängarna. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Jag anser ju att när jag lämnar in bilen för att rikta framvagn eller liknande så är det "bara skruva lite" som gäller, men nog inser jag att det måste jag betala för. Det verkar dock inte gälla för IT, där ska det vara gratis. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
- Aha, kostar uppdateringen? Jag skall prova denna nästa gång jag äter på restaurang och får notan: - Aha, kostar maten? Sorry ämnesflykten.
__________________
- • Jag (Twitter) kränger domäner via Fancy.Domains • Jag värderar domäner via Värderadomäner.se - 20% rabatt för WN-medlemmar. Uppge kod: wn20. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Tid är pengar det borde vara en rätt självklar sak, även det med avtalstider och uppsägningstider. En uppsägning är i praktiken en administrativ kostnad, visst kan man vara flexibel men då kan man få räkna dyrare pris än på längre avtalstid. Och går man till McD får man räkna med ett pris, men när jag går på fina restauranger så förväntar jag mig notan ska bli 3-6k för 2 personer. Man måste ha koll, samma sak att vissa viner kosta 50EUR medan vissa över 300EUR. Lite som vissa kunder innan kunde gnälla på hur dyr NU domäner var. Inte precis någon som tvingad någon välja just NU utan ens kolla kostnaden. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Nä, men har heller ingen startavgift för webbjobb.
__________________
- • Jag (Twitter) kränger domäner via Fancy.Domains • Jag värderar domäner via Värderadomäner.se - 20% rabatt för WN-medlemmar. Uppge kod: wn20. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Nu var det ju prat om webbhotells bindningstider och kostnader, där det varierar om man tar betalt för uppläggning, flytt, om man ens måste betala för ett helt år om man vill flytta. Och det jag reagerar på mest är när man försöker binda domänkunder i avtal som inte är giltiga enligt avtalet för domänombud.
Jag ogillar att det alltför ofta inte framgår att det finns en start/uppläggningsavgift förrän långt in i beställningsprocessen, men att fejka en beställning var väl det första jag lärde mig när jag sökt webbhotell till mig själv och till kunder under åren. (men du har väl skrivit en offert på jobbet så inte kunden behöver bli överraskad över att det kostar?) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|