FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Om kunder är nöjda med vad dom levererar till det pris man erbjuder så känner i alla fall jag mer inspiration från dem än att försöka svartmåla deras tjänster. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Själva använder vi Dell, med deras 4 hour mission critical, för de allra mesta centrala systemen, men även Super Micro för en stor del av serverparken. Vi har hittills inte haft några störningar i ett Super Micro-system (nu kör vi visserligen med specifikationsmässigt likadana servrar från både Dell och Super Micro) och med den lägre prisbilden från dem så kan vi hålla reservdelslager och reservmaskiner för eventuella haverier.
Super Micro är, skulle jag vilja påstå, precis lika bra som Dell på allt utom just serviceavtalen, så låt inte just valet av serverleverantör avskräcka dig.
__________________
Bara döda fiskar flyter med strömmen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Det har man råd med istället för att lägga pengar på serviceavtal... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Dessutom kan det ta betydligt längre tid att ersätta en trasslande utrustning än det gör att laga den och även om vi har väldigt duktiga tekniker så kan ett norrmalt svenskt webbhotell aldrig ha de tekniska resurserna och den tekniska kompetens som t.ex. Dell har och det är det man betalar för. Fördelen med Dells mission criitical supportavtal är att den inte bara täcker utbyte av trasiga delar, utan ven ALLA problem i den utrustningen, även problem som inte alls har med trasiga delar att göra och även problem som orsakas misstag av användaren, därav de höga priserna och även nyttan.
__________________
Bara döda fiskar flyter med strömmen. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|