FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
En sak som är säker, är att det är Kineser som köper de flesta BTC sen en tid tillbaka. Se alla köp av BTC i realtid (grafiskt) här: http://fiatleak.com/ |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
När man tittar på diagram ser det ut som att kursen går ner varje gång handeln ökar? Eller tolkar jag det felaktigt? http://bitcoincharts.com/charts/mtgo...zm1g10zm2g25zv |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Man kan nog inte riktigt jämföra bitcoin med IT-krashen. Vid IT-krashen var det uppenbart att typ allt var extremt övervärderat sett till historiska nyckeltal och intjäningsförmåga. Men likförbannat drogs fan och hans moster med i hysterin. Det var lite samma tänk som vid senaste finanskrashen - fast omvänt. Om jag får försöka sammanfatta det sentiment som rådde vid tiderna skulle det lyda nåt i stil med: IT-krashen - this time it's different "Dotcom förändrar världen för evigt - lönsamheten kommer öka enormt. Gräs och gröna skogar i all framtid!" Finanskrashen - this time it's different "Finanssystemet krashar och faller samman. Världen som vi känner till den finns inte mer. Fram med era pickadoller och köp guld för det är valutan som kommer gälla framöver." Måhända, fast då får man väl skylla sig själv. Ingen tvingar en att spekulera i sånt man inte förstår sig på. Vet man inte bättre (dvs inser man inte sin egen kunskap/okunskap) blir det ofta som det blir. Det är inte någon skeptisk åsikt eller världsbild jag har - det är så! Sen finns det ju såklart undantagsfall men man ska komma ihåg dem för vad de är - undantagsfall - och inte någon norm. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Här kan man också se hur mycket Bitcoins och andra virtuella valutor som finns ute på marknaden just nu: http://coinmarketcap.com/
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Hur var det med "harvard-facebook" bröderna, äger inte dem en duktig del av totala btc valutan.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Bitcoin gör mig så otroligt kluven, jag vet inte vad jag ska tro.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Ett stort "problem" är ju att Bitcoins fungerar som fonder där man kan köpa en liten bråkdel av en andel. Aktier måste man köpa minst 1 av och om denna kostar 1000 kr så är värdet betydligt mer realistiskt än om någon köper en miljontedels bitcoin för något cent. Inte konstigt att värdet då blir 1000+ USD...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag går mot strömmen i resten av IT-världen och alla Julian-assange / conspiracy / snowden-anhängare. En gång i tiden gillade jag bitcoins, nu för tiden skulle jag aldrig kunna tänka mig ta betalt i valutan. Med så hög volatilitet så måste man vara blixtsnabb på att växla in coinsen, annars så riskerar de att droppa och hela ens vinst äts upp utav att kursen faller 10 % på en dag. Nej, just nu är det fan hela havet stormar och ingen vet vart det ska sluta känns det som. Sålde mina sista bitcoins för ett halvår sedan, och tills allt har lugnat sig ska jag kvar i båten med vanliga fiat-valutor.
![]() Dock är det en mycket intressant valuta ur många andra aspekter som redan påpekats i tråden, och tidningarnas domedagsprofetior ger jag inte mycket för. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Det är kul att gambla på sånt här tycker jag! Mediala intresset är ju sinnessjukt. CNN, Forbes, CNBC och nu Indien haha... Och det bara sista dygnet. Tänk långsiktigt?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
http://feber.se/webb/art/288386/kina_frbjuder_bitcoins/
"Centralbanken i Kina, Peoples Bank of China, har gått ut med att de med omedelbar verkar förbjuder handeln med Bitcoins i landet. Detta förbud gäller dock ej privatpersoner utan det är endast finansvärlden som inte får handla med Bitcoins på något sätt." |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|