Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Varning för att använda Servage

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2013-11-07, 17:08 #1
Frebjos avatar
Frebjo Frebjo är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 360
Frebjo Frebjo är inte uppkopplad
Flitig postare
Frebjos avatar
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 360
Citat:
Ursprungligen postat av Diverge Visa inlägg
Kan inte annat än instämma med TS.

Jag hade ett antal siter på Servage och hade ganska mycket gott att säga om dom, fram tills för typ ett år sen.

Samma sak, dom fimpade kontot, kommer inte ihåg om jag fick nån vettig förklaring men intrycket jag fick av supporten var att dom knappt kunde skilja på webserver och telefonen dom pratade i.
Kom inte åt FTP:er, databaser nada utan ett antal jävligt arga samtal.

Tycker att som ganska trogen kund borde dom åtminstone kunna motivera varför kontot blivit låst.
Hej Diverge,

Kan inte annat än att be om ursäkt för detta, absolut ska det inte behöva gå till på det sättet. Jag kan ta fram ursäkten till vad som hände, ett konto ska absolut inte kunna avslutas utan att vi säger exakt anledning och orsak. Dessutom så ska vi alltid kontakta kunden innan vi stänger ner er så att vi inte bara stänger av viktiga livesidor.

Om du kontaktar mid direkt så ser jag till att vi kollar historiken och tar fram exakt varför du blev avstängd förra året.

Med vänlig hälsning, Fredrik
Frebjo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-11-07, 17:59 #2
Ingos avatar
Ingo Ingo är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 1 478
Ingo Ingo är inte uppkopplad
Supermoderator
Ingos avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 1 478
Kan summera lite här vad som har hänt under dagen efter att jag dels tog upp ärendet här på WN men också PM:a Fredrik kring detta.

Först måste jag verkligen säga att det är glädjande att han ringer upp som ansvarig person för att kunna ge min bild kring hela ärendet, hur den svenska och utländska supporten har agerat samt det värsta av allt att man stänger ner kontot.

Anledningen till att man stängde ner kontot var pgr av att betalningen som var bekräftad av såväl Paypal som Servage hade dragits tillbaka vilket gjorde att man valde att stänga ner webbhotellet omgående. Såg också följande meddelande i kontrollpanelen under Support-Ärende följande meddelande:
Please understand that we need a clarification by 06-11-2013 02:03:02 latest. Due
to this we kindly ask you to get in touch with us asap. Please consider that if this dispute shouldn't be solved by 06-11-2013 02:03:02 due to lack of co-operation from your side, we are obliged to proceed with punitive measures like locking your account and suspending your domains.

Här var några viktiga punkter som jag tog upp:

-Som jag sa till Fredrik så tycker jag att det är ett oacceptabelt beteende att man stänger av det per automatik utan att jag som kund kan agera, man har också såväl adress som org nummer och därmed också möjlighet att sända faktura. Så visst kunde man ha löst det på ett helt annat sätt.

-Jag påtalade bristen av kunskap från den svenska supporten som är anmärkningsvärt riktigt dålig och under all kritik.

Vi kom dock fram till en deal som innebär att jag blir överflyttad till Crystone och jag ska verkligen ge de en ärlig chans för detta företag. Jag hoppas jag inte blir utlåst ;-)
Ingo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:03.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017