FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Hur du gör är upp till dig givetvis, men att sälja länkar är emot Googles "quality guidelines" och kan ge ett kännbart penalty om det upptäcks. Man skall ta i beräkningen att Google också blivit ganska bra på att "avslöja" dessa. Mer: http://googlewebmastercentral.blogsp...ing-links.html
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Nykomling
|
Tack för svaret, detta låg i bakhuvet men var osäker, därav min fråga.
Däremot om man läser texten i blogginlägget så skulle jag vilja tolka det som att det är ok att ta betalt bara man sätter nofollow |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Absolut, men då går ju hela idén med köpta länkar förlorad. Utan "follow" blir de ju inget (eller betydligt mindre) värda, ur SEO-syfte.
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Givetvis! Får försöka skylla på den tidiga timmen eller stressen av att skriva på forum samtidigt som man ska göra ungarna färdiga för skola/dagis...
Jättepoppis hos frugan, jag ska bara. Tack för att du reder ut mina frågor! Har mycket dumma frågor kring min sida och gällande SEO som jag försöker bespara detta forum ifrån, försöker lära mig men det är svårt att sortera och få ett grepp om ämnet. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|