| FAQ |
| Kalender |
|
|
|
|
#1 | ||
|
|||
|
Klarade millennium-buggen
|
Är det då jag som tolkar informationen i den andra tråden fel där det står att det ska gå att maila?
|
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#2 | |||
|
||||
|
|
Topic lyder "Ta reda på ägare av domän ( .se privatperson)".
För detta rekommenderas kontakt med .SE Registry via exempelvis mail eller telefon. ----------- Hade topic istället varit "Skicka meddelande till ägare av domän ( .se privatperson)". Så kan "hitta kundtjänst" https://www.iis.se/domaner/kontakta-kundtjanst/ vara ett alternativ till ovan. (Hur och om detta hanteras av registrarer varierar) Vill dock understryka att det som framförts i tråden: Citat:
Citat:
|
|||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#3 | ||
|
|||
|
|
Citat:
|
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#4 | |||
|
||||
|
|
Citat:
Och det är väl bara att hänvisa till .SE:s Chefjurist om det skulle krångla. |
|||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#5 | ||
|
|||
|
Medlem
|
Internet Sweden har rätt! Kontaktar man SE Registry så får man inte ut några uppgifter om privatperson/enskild firma, däremot så erbjuder de sig att vidarebefodra ett mail som man själv får formulera.
|
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#6 | ||
|
|||
|
|
Hur menar du då? Han skriver ju att man skall få ut det från .SE Registry.
|
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#7 | |||
|
||||
|
Bara ett inlägg till!
|
InternetSweden jag försår inte riktigt vad du menar, .SE lämnar väl inte ut mer uppgifter än vad en registrar gör? alla regleras av PUL? vad jag känner till så gör .SE registry samma sak som en registrar, dvs vidarebefodrar ett meddelande till innehavaren? så jag förstår inte varför du rättar min rekommendation att kontakta aktuell registrar?
|
|||
|
|
Svara med citat
|
| Svara |
|
|