FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hejsan!
Jo det var så att FSdata hade kampanj där man fick gratis webbhotell. Nu när tiden har löpt ut så har jag fått en faktura på 1083 SEK att betala. Jag har inte bett dem att förnya mina tjänster eller liknande, kan de göra så? Känner mig lurad här av FSdata som jag trodde jag kunde lita på och gillade en del. Snabba svar uppskattas. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Hur såg kampanjvillkoren ut? Var du tvungen att köpa ett år efter till fullpris, 1 års uppsägningstid eller liknande?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Troligen förlängs avtalet automatisk om du inte aktivt säger upp. Är så med de flesta avtal, så som exempelvis telefon, bredband, el osv osv.
Läs vad du har godkänt för avtal så står det säkert vad som gäller där. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Kampanjen är inte kvar därför är speciella avtalet för just den kampanjen inte kvar. Hur kan jag lösa det? Det är inte så att jag direkt har 1083 SEK i kontot nu utan har spenderat mina pengar på andra viktiga saker. Har mindre än 500 att leva på.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Att de har ett sådant erbjudande innebär att du får testa den under en tid till kraftigt reducerat pris.
Enligt de avtal jag kan hitta på deras webbplats: "3. Uppsägning av webbhotelltjänst utan särskilt avtalad/avvikande bindningtid kan sägas upp när som helst med tre månaders uppsägningstid" Självklart så fortsätter de inte ha ett erbjudande om 0 kr nästa år, de måste till sist göra någon vinst. Senast redigerad av Ingo den 2013-09-02 klockan 19:12 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Nykomling
|
Just sådant man ska passa sig för vid kampanjer. Förhoppningsvis har du lärt dig att läsa villkoren till nästa gång. Om de är villiga att lösa det på något sätt kan nog bara FS Data själva svara på, så förslagsvis vänder du dig till dem.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
|
Lurad, nej. Du har inte varit uppmärksam på villkoren.
Autmatisk förlängning är vanligt. Har varit jobbigt att behöva manuellt be om förlängning varje år. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
|
Det är standard att avtal förlängs, så helt korrekt. Det är du som kund som ska veta om du vill ha kvar tjänsten eller inte.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Banned
|
FS-Data har 3 mån uppsägningstid annars förlängs avtalet automatiskt. Normalt förfarande.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag var också ouppmärksam på det. Kontaktade supporten och dom löste det direkt. Behövde ej betala!
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|