Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Söker någon som vill ta över utvecklingen av min sajt - tldr.nu

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2013-08-30, 18:39 #1
kodochredbull kodochredbull är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2013
Medlem

Standard Söker någon som vill ta över utvecklingen av min sajt - tldr.nu

Hej,

för ett tag sen utvecklade jag http://tldr.nu för att jag ville ha en snabb överblick över nyheter som strömmar in i en väldans fart. En site där man kunde läsa efter kategori, spara nyhetslänkar osv. En sida för att se snabbt vilka nyheter som antagligen intresserar en och för att ha en fri diskussion om olika artiklar.

Problemet att jag kom inte särskilt långt med det och intresset för andra projekt har tagit över. Så jag har helt enkelt inte tid med sidan längre. Det jag söker är alltså någon som vill ta över hela sidan och utveckla vidare på den. Jag ger bort källkoden gratis till den som kommer utveckla vidare och göra den bättre. Dock följer domänen inte med.

Sidan fungerar som så att den läser av en massa rss-feeds från olika nyhetssidor och sedan lägger upp dessa så att besökare kan ge poäng så intressanta artiklar kommer högst upp. Den skapar egna kategorier/taggar beroende på vilka kategorier den har i rss-flödet. Det som skulle behövas lägga till är sortering av kategorier, favorit-funktionalitet så man kan spara sina artiklar. Kategorier får gärna sparas i en cookie. En sökfunktion hade också varit trevligt.

Tekniska detaljer för de som är intresserade:

Sidan är skriven i php och med ramverket Laravel 3 (behöver uppgraderas till version 4 (om man känner behovet)). Dock är cronjobbet som hämtar feeden ett vanligt php-script som är lite fulkodat men kan lätt förbättras.

För designen har jag använt ett gratis bootstrap-tema. Annars är det mesta kodat för hand. Bra css och javascript. För att lägga till fler nyhetssajter att ta feed ifrån är det bara att lägga till url:en till deras rss i cronjobbet.

Det finns för nuvarande över 51850 nyheter i databasen.

Skriv gärna i tråden om ni är intresserade att ta över eller liknande. Annars kommer jag nog lägga ner skiten vilket skulle vara tråkigt då jag tror att det hade fungerat om man bara hade lite fler besökare (just nu 1-5 unika dagligen, typ 99.99% kommer ifrån google). Sidan fungerar också ganska bra i mobilen (tack vare bootstrap).

Senast redigerad av kodochredbull den 2013-08-30 klockan 18:47
kodochredbull är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-08-30, 19:15 #2
altruixms avatar
altruixm altruixm är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Aug 2008
altruixm altruixm är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
altruixms avatar

Reg.datum: Aug 2008
Vad begär du för sajten i kronor?
altruixm är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-08-30, 19:17 #3
Medlem

Medlem

0 kr begär jag. Precis det som står i mitt första inlägg.
Oläst 2013-08-30, 20:35 #4
Timi Timi är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Jan 2011
Timi Timi är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Jan 2011
Skulle vara ganska intresserad att ta över, men isåfall skulle jag ändra inriktning på nyheterna till IT/Gaming.
Har haft planer på att göra en liknande sida, men jag har inte haft tiden dem senaste veckorna.

Det är en riktig rolig ide och jag skulle absolut kunna fortsätta driva sidan vidare, bygga ut den och hålla den vid liv!

Senast redigerad av Timi den 2013-08-30 klockan 20:38
Timi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-08-31, 01:02 #5
Medlem

Medlem

Citat:
Ursprungligen postat av Timi Visa inlägg
Skulle vara ganska intresserad att ta över, men isåfall skulle jag ändra inriktning på nyheterna till IT/Gaming.
Har haft planer på att göra en liknande sida, men jag har inte haft tiden dem senaste veckorna.

Det är en riktig rolig ide och jag skulle absolut kunna fortsätta driva sidan vidare, bygga ut den och hålla den vid liv!
Det är okej. Vi kanske skulle kunna driva den tillsammans, fast du hostar och är huvudutvecklaren? Jag skulle antagligen kunna tänka mig att droppa lite kod då och då när jag hittar tid.

Om du hellre vill driva den är det okej också. PM:a mig så skickar jag dig en länk med källkoden + databasen.
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:12.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017