FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Jag tänker lite på det du skriver här (http://www.wn.se/t1046257-15-2.html), att det behövs någon form av kvitto eller faktura. Så bör det vara även i vårt fall. Dvs ett kvitto på den provision be fått betalt för. Och det är detta tänk vi har arbetat med hela tiden fram till nu. Men börjar reda ut det nu. Enligt bokföringslagen kan man utfärda sina egna verifikat. Med andra ord kan varje säljare dra av för sina kostnader med informationen från sin logg på portalen. Alltså behöver vi inte skapa några egna underlag och skicka ut dessa till säljarna. Citat:
Syftet med att slå ihop alla transaktioner i en sammanställning var att det skulle underlätta för den som säljer varorna. Vi ville förse dem med ett underlag för hela månaden så de kan dra av alla samlade kostnader för en månad. Lite som att man får en faktura per månad som Traderaanvändare för den senaste månaden. Men ovan svar ang möjligheten att utfärda egna verifikat verkar lösa våra problem. Map så verkar vi inte behöva bry oss om att utfärda kvitton i "säljardelen". Så länge uppgifterna finns tillgängliga för varje säljare kan hon eller han upprätta egna verifikationer. Om jag förstått det rätt bokför vi därmed enligt ovan bokföringsförslaget jag hade med från Paypal-inbetalningarna och underlaget från Paypal blir vår verifikation. Känns ovan tänk rätt? En avslutande fråga: Någon som har lite kunskap kring Paypalintegrationer/ehandelsintegrationer? Hade varit väldigt skönt att kunna importera nedan information till vår bokföring. Vad behövs för att lösa följande bokföringsexempel integrationsmässigt: K3051 Försäljning momspliktiga varor 25%: 24 kr K2611 Utgående moms försäljning 25%: 6 kr D6570 Bankkostnader: 2 kr (Paypal avgift) D193x Paypal: 28 kr Senast redigerad av m_rask den 2013-08-12 klockan 12:48 |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|