FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Har en idé men saknar det tekniska kunandet och undrar om ni som kan mer om detta kan hjälpa mig att beskriva hur pass avancerad följande idé skulle vara att genomföra. Skriver jag för luddigt så föklarar jag gärna närmare vad jag menar. Tack på förhand.
Idé: Vill starta en slags "bloggportal" inom resor där man samlar alla resebloggar och sedan kategoriserar inläggen baserat på resemäl exempelvis. Så jag vill att man ska kunna hitta massa olika resebloggar på en sida där dom sen är kategoriserad baserat på resemål. (kan kategoriseringen göras autmatiskt baserat på taggar eller något liknande) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Ja, det är möjligt att skapa ett system där användaren taggar/kategoriserar sin blogg och du listar bloggar med en viss tagg/kategori.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Tack för svaret. Hur pass avancerat är det och vad behöver jag för kompetenser för att skapa sidan?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Du behöver kunna ett programeringsspråk för webben, så som t.ex PHP, Pyhon eller Ruby.
En bloggportal är ingenting en nybörjare skapar på ett säkert sätt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Nej jag förstår att det inte är något man som novis tar på sig, det är inte tanken heller. Om jag skulle leja bort detta, skulle någon kunna ge mig en uppskattad arbetstid för projektet?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Det skulle inte vara omöjligt, men det viktiga är att du plockar fram en tydlig kravspec så att programmeraren kan ge dig ett tidsestimat och pris. Utan det är det nästan omöjligt att veta hur lång tid det kommer ta och vad det kommer att kosta.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|