Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Sälja kompletta affilitesidor/tjäna pengar sidor. Bra ide?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2013-07-05, 00:29 #1
Xtreme Xtreme är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Jun 2013
Xtreme Xtreme är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Jun 2013
Standard Sälja kompletta affilitesidor/tjäna pengar sidor. Bra ide?

Något av de mest sökta orden (med en nypa salt såklart men många iaf) är "tjäna pengar" i olika varianter och böjningsformer. Min teori är att man kan tjäna rätt bra pengar på att få andra att tjäna pengar, dvs att man säljer färdiga system för affilite etc.

Om man söker på tjäna pengar/make money på google får man upp väldigt många träffar hur man reggar sig på adwords och blir affilite etc men oftast är det inte mycket mer än så. Jag tänker mig som sagt en webbsida där jag säljer kompletta system med design, kod och bra SEO. Användaren behöver bara fylla i sina affilite-uppgifter i någon form av "kontrollpanel" och ladda upp på en hosting för att ha en fullt fungerande affilite-sida.

Ideen kan kanske liknas med de som säljer färdiga webb templates (vilket det finns miljoner av) fast anpassade för att folk ska kunna tjäna pengar vilket jag inte har sett många av. Såklart riktar det sig till de som inte har så stora kunskaper om utveckling, programmering och design men vill tjäna pengar på internet.

Vad tror ni? Är det något att lägga tid på?
Xtreme är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-07-05, 08:29 #2
logic logic är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jan 2005
logic logic är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jan 2005
Det är SEO-biten som är nyckeln i en affiliatesida om du inte köper trafik genom annonsering. Jag skulle nog göra en mellanting snarare, erbjuda företag att sätta upp starka satellitsidor som länkar till deras webbplats och dela kostnaden för din tid men se till så du har rätt till alla reklamintäkter. Det skulle ju generera intäkter över tid och ha en konstant uppåtgående intäktskurva för din del på sikt!
logic är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-07-05, 10:06 #3
John Adamss avatar
John Adams John Adams är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jun 2012
John Adams John Adams är inte uppkopplad
Flitig postare
John Adamss avatar

Reg.datum: Jun 2012
Varför sälja då? använd egna affiliate koder då kan du äta kakan och behålla den
John Adams är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-07-05, 10:22 #4
Björn Björn är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: May 2004
Björn Björn är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: May 2004
Går det plus, varför sälja? går det inte plus så vill ingen köpa... Kanske att någon kan köpa på potential, men det är nog för få potentiella köpere av den typen totalt sett...
Björn är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-07-05, 12:43 #5
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Jag tror det är en ganska dålig idé om syftet är att tjäna pengar, i synnerhet om du riktar dig enbart mot den svenska marknaden. Att bara sätta ihop en affiliate-sida är den enkla biten, det är arbetet därefter som är det svåra. Annars kan man bara köra en WP-plugin och sätta igång. Så snart du börjat massproducera din idé så förlorar den också i mycket av sitt värde i det här fallet, förutsatt att du är bra på det du gör.

Senast redigerad av tartareandesire den 2013-07-05 klockan 12:45
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:40.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017