FAQ |
Kalender |
Visa resultat för omröstning: Vilket OS gillar du bäst? | |||
Win7 |
![]() ![]() ![]() ![]() |
8 | 33.33% |
Win8 |
7 | 29.17% |
Ubuntu |
1 | 4.17% |
Annat |
8 | 33.33% |
Antal röster: 24. Du får inte rösta i den här omröstningen |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Hur gjorde du med swap?
Känns inte som jag direkt behöver det med 8gb ram. Men det behövs väl dock om datorn ska i viloläge. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Just nu använder jag 6,4 GB RAM (85%) och 296 MB av swapen (10%). Jag skulle nog rekommendera att ha en liten swap i alla fall. Swapen används väl inte för viloläge? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Ok.
Viloläge kanske var fel, sovläge kanske det heter. Då sparas allt ner i swapen för nästa start. (Om jag fattar det rätt) Kör du SSD disk? Har du i så fall swapen på den eller på vanlig disk? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag köpte win8 för erbjudandet i början för 280kr, varit nöjd med det tills jag skulle kopiera över ett program ifrån min andra dator, fick konstiga problem med att öppna filen. Annars är jag nöjd med win8 med tanke på priset. Men inget slår windows xp pro... det bästa os jag har testat och använder fortfarande.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Men jag kör Windows 7 (64 bit) sedan hösten 2012. Vill så småningom gå över till Windows 8 för att hänga med till senaste version. Men jag är lite avskräckt av Vista då det var buggigt och jag fick ingen ordning på det då Windows update slutade fungera och inte ens "fixit" fungerade längre. Så jag bytte till Windows 7 och bytte samtidigt upp mig på hårdvaran. Windows 7 64 bit har en konstig egenhet som att 64-itars koden hamnade i en katalog som heter WOW medan 32-bitarskoden ligger i System32, jag hade förväntat mig att 64 bitarsprogrammen skulle ligga i system64.... Dessutom är det struligt att köra 32-bitars program då man manuellt måste starta rätt version av regedit om man ska mecka med den för 32-bitars miljön. detta borde de löst betydligt smartare tycker jag. Vet inte hur det är löst i Windows 8. Senast redigerad av Conny Westh den 2013-07-06 klockan 00:12 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag använder mest Windows 8, men var mer nöjd med Windows XP. Jag har dessutom Linux Mint, som jag är mer nöjd med än Windows 8. Det jag främst ogillar med Windows 8 är att startknappen försvunnit och man förlorar därmed överblicken. Nu tror jag att startknappen skall komma i en uppgradering som snart kommer.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag försökte göra det en gång och då samtidigt installerades det malware, som jag hade ett helsike att få bort. Jag tänker inte försöka en gång till.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|