Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Struktur på arbetsdag

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2013-06-30, 11:14 #1
Nordico Nordico är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Apr 2013
Nordico Nordico är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Apr 2013
Ok, och efter genomgång av mail och tfnsvarare?
Nordico är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-06-30, 11:53 #2
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar

Reg.datum: Jul 2005
Vad som händer seden, beror helt och hållet på vad som finns på mailen och telefonsvararen. Det kan röra sig om att en server har kraschat, att några dns:er har störtdykt, att en godstransport har kommit bort, eller att någon annan katastrof har varit framme. Ibland kan det även vara goda händelser som får hög prio. Såsom att en journalist vill skriva om oss, eller att något efterlängtat avtal äntligen är färdigförhandlat och bara väntar på att signeras.

Det varierar från dag till dag. Och det tror jag att det gör för de flesta som jobbar med webbaserade verksamheter. Det viktiga är att skapa stabilitet, inte struktur. Tex så kan man inte schemalägga när en server ska krascha. Däremot så kan man se till så att det finns redundans och backup, innan det händer. Men även om man har backup, så bör servern lagas eller bytas ut, pronto.

Men det är klart att det är olika för alla… jobbar man på ett stort företag och har projektorienterade arbetsuppgifter, så kan man säkert hålla struktur i stil med:

1. Kolla mail
2. Morgonmöte
3. Kundbesök
4. osv

Jag tror dock att det är få här på WN, som har sådana arbetsdagar. Hur ser din egen dagsstruktur ut?
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:01.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017