Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Problem med radio buttons i Chrome?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2013-06-03, 09:40 #1
lubic lubic är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2005
Medlem

Standard Problem med radio buttons i Chrome?

Hej,

Har upptäckt att vi på senare tid (senaste dagarna) får postade formulär där val gjorda med radio buttons inte skickas vidare. De verkar alltså rensas innan formuläret postas till oss.

Vad jag kan hitta verkar detta ha att göra med autofill i Chrome? Alltså att radio buttons uncheckas när någon använder autofill (välja redan tidigare inskriven data i fälten) för att fylla i formulären. Men jag kan inte reproducera felet själv så jag kan tyvärr inte testa om det stämmer och inte heller testa om eventuella fixar löser problemet. Så frågan är om det kanske är en kombination med Chrome och OS? T.ex. Mac (har själv Windows).

Är det någon annan som har upplevt samma problem? Eller vet vad det kan röra sig om? Samt hur man kan tänkas fixa det?
lubic är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-06-03, 13:36 #2
entep entep är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2009
Medlem

Har du någon länk?

Testa sätta autocomplete="off" på dina radiobuttons.
entep är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-06-03, 14:08 #3
Medlem

Medlem

Jag har testat att sätta autocomplete="off" på mina radiobuttons, men i och med att jag inte kan reproducera felet kan jag inte heller se om detta löste problemet, så att säga.

Därför skulle jag vilja veta om fler har stött på samma problem och om de har löst problemet med t.ex. autocomplete="off"? Eller om det är något annat som spökar?

Det var i vår kassa i webbutiken: http://www.worldofboardgames.com där vi fick problem med "tappade" val av betalning och fraktalternativ. Men nu har jag som sagt lagt till autocomplete="off". Men jag vet ju tyvärr inte om det har löst problemet eller inte?
Oläst 2013-06-03, 16:15 #4
allstars allstars är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Apr 2006

Betalknapparna ligger inte inuti formuläret, eller triggar de bara en ändring i ett dolt fält i formuläret?
allstars är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-06-03, 16:22 #5
Medlem

Medlem

Det bör ligga i formuläret? Vad får dig att säga att dem inte gör det? Alltså hur "ser" du det och kan man där se vad som gör att de inte ligger i formuläret? Är det någon html-tagg som kanske bryter formuläret?

Postningen av radioknapparna fungerar till 95-99% och innan ett par/tre dagar sen så fungerade det till 100%, så de finns på något sätt med i formuläret?
Oläst 2013-06-03, 17:29 #6
Medlem

Medlem

Se bilden jag skickar med här. Din form-tagg omsluter bara det blåade fältet. Alltså dina radioknappar för betalning är inte med i samma forumlär.

Men det kan vara så att det är ett javascript som postar hela formuläret?
Bifogade bilder
Filtyp: jpg form.jpg (93.3 KB, 8 visningar)
entep är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-06-03, 17:31 #7

Kollade i källkoden via Google Inspector och ser nu att koden inte validerar - formuläret börjar inuti <li class="li24">, men avslutas inte rätt. Kanske inte att <li> stänger eller att du lagt en massa andra <li> element mellan.
allstars är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-06-03, 18:44 #8
Medlem

Medlem

Jo jag har <li>-element i och mellan <form> och </form> Detta då de två "kolumnerna" (kunduppgift och betalsätt) ligger i olika <li> element. Problemet är att start <form>-taggen ligger inuti den första "kolumnen" och avslutas efter båda kolumnerna. Ska se om jag kan flytta ut starten av formuläret. Dock så postas all data i 95-99% av fallen och har som sagt tidigare fungerat till 100%, även om det inte har validerat tidigare heller. Men som sagt, ska se om jag kan få till koden så att allt validerar som det ska.
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:38.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017