FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Vill du flytta över domänen helt och hållet eller bara peka?
Om du bara vill peka så räcker det med att du bara ändrar namnservrar, men om du vill flytta över helt och hållet så ska det finnas en auktioneringskod som du använder för att flytta över domänen. Vilket webbhotell har du och vill flytta till? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Det räcker med att peka, så länge domännamnet även syns i adressfältet. Men det är väl något man ändrar på nya sidan sen och inte i domänhanteringen om jag fattat det rätt.
Jag har domänen hos CityNetwork och själva sidan på Inleed. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Om du har lagt in domänen hos den nya så behöver du bara ändra namnservrar hos City. Sedan måste du nog skapa e-postadresserna hos inleed också. Tror att City kan synka över alla meddelanden. Men för att vara säker skulle jag kolla upp med dem först. Alternativt spara den lokalt.
Om du har flyttat om eller tagit bort sidor så rekommenderas det att sätta 301or på dessa. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Vad menar du med "lagt in domänen hos den nya"?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Har också Inleed bland många andra, men kommer inte ihåg exakt. Men du lägger till en domän i kontrollpanelen. Då skapar den katalogen för namnet och andra inställningsmöjligheter. Vid domäner, lägg till ny. Typ
![]() |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|