Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


VPS utomlands

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2013-05-28, 10:17 #1
niklas_SWEDs avatar
niklas_SWED niklas_SWED är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2011
Inlägg: 400
niklas_SWED niklas_SWED är inte uppkopplad
Flitig postare
niklas_SWEDs avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Inlägg: 400
Citat:
Ursprungligen postat av Clarence Visa inlägg
Varför många inte erbjuder det tror jag handlar om svårigheterna kring att göra det seriöst. De flesta kunderna på en managed server (VPS eller ej) förväntar sig hjälp med allt som går fel. Det allra mesta som går fel är direkt knutet till kundens kod (förutsatt att grundkraven för managed uppfylls). Där stöter man på ett problem, ska man sitta och läsa kundens kod eller ska man göra det enda rätta och säga att kunden även behöver köpa in utvecklarkompetens och i de flesta fallen förlora kunden eller som bäst göra kunden missnöjd.

Jag skulle säga att ett fast pris för managed servers är riktigt svårt att erbjuda på ett kundvänligt, prisvärt och seriöst sätt. Om leverantören däremot har en grundservice och sedan timdebitering så är det lättare (eller ens möjligt) att hantera på ett bra sätt.
Håller med dig... För mig räcker det med att leverantören fixar uppdateringar och hårdvara, sen får man ta ansvar för sin egen kod.
niklas_SWED är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:11.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017