FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Varför skall man behöva skicka in en ansökan för att få det ändrat?
Trodde i min enfald att med dagens teknik så skulle man sträva efter att göra allt enklare, Men är känns det som dom strävar bakåt, Hur svårt skall det vara att lägga till en kryssruta för att dölja/visa uppgifterna? ![]() Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Hoten du mottagit är troligtvis olagliga och bör polisanmälas. Personligen tycker jag att man bör kunna stå för sina namn. Men den främsta anledningen att jag inte gillar detta, är för att jag väldigt ofta kontaktar folk angående deras domännamn. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Jag tror ingen vill att sitt tiosiffriga personnummer finns sökbart i .SE's publika register bara för att du t.ex. driver en hästblogg. Vill man kontakta en person är det bara be registraren vidarebefordra ett mail. Vill registranten prata med dig eller den som söker registranten ser den nog till att svara. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Det smidigaste vore väl om man som domäninnehavare kunde välja att ange en e-postadress som visas i whois för kontaktändamål, eftersom e-postadresser är lätta att anonymisera om man så önskar. Således skulle det ge möjlighet till både anonymitet och kontaktbarhet.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Tror det är så det ska bli, att man som registrant får välja vilka fält som skall visas. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Precis som det är idag dvs? Du som "ägare" av en .SE får i teorin välja exakt vad som ska exponeras i whois, många .SE regiastrars tar dock och döljer allt utom namn som praxis, även fast det inte är något tvång.
Många som äger .SE fast aldrig läst avtalsvillkoren? EDIT: https://www.iis.se/docs/FAQ_registra...iematerial.pdf är förövrigt bra källa till info om ni har djupare frågor än dom som står med "publikt" och förenklat för .SE domänregistrars. Senast redigerad av Jine den 2013-05-11 klockan 21:54 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Det vi diskuterade var väl snarare en ny e-mail för kontaktärenden, motsvarighet till "administrative contact" under .com. Det kan nog tänkas att det är många som vill ha kontaktadressen mer anonym medan man har registrant-mailen som vanlig mail för förnyelser etc. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Det här är en bra förändring. Lustigt att ägarinformation ens gjordes tillgänglig från första början, PUL har alltid varit ganska tydlig på vad som gäller. Den här ordföranden i journalistförbundet, som uttrycker sin åsikt i artikeln, är ju antingen en skojare eller lever i sin egen värld. Journalister som letar källor?! Det tror jag när jag ser det. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|