FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Hej,
Jag har börjat sälja små produkter och skulle vilja ha ett program (eller website) som håller koll på: 1. lagerstatus 2. värdet på innestående lager 3. hur mycket jag har sålt för 4. hur mycket vinst har jag för tillfället. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Valfritt affärssystem?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Ja, något affärssystem som t.ex. Specter eller Fortnox löser precis det ganska enkelt. I flera e-handelslösningar finns dessutom möjligheter för att synkronisera lagersaldon och skicka in data från shoppen för att förenkla och till viss mån automatisera bokföringen.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
tackar!
vi ni någon gratisalternativ? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag känner inte till något som är gratis. Det är ju dock lite av en "enterprise"-funktion, eller åtminstone något som man bör se över när man har ett hyfsat orderflöde. Innan dess hjälper det inte så jättemycket.
Vilket e-handelsverktyg använder du? Finns det inte grundläggande lagerhantering i det? Vad saknar du för funktioner? Finns det kanske plugins för ditt e-handelsverktyg som kan lösa dina problem? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
NopCommerce har det du frågar efter. (http://www.nopcommerce.com/)
Systemet har ingen bokföring, däremot kan du hålla koll på saldo, såld varukostnad och total intäkt per period. Dvs: 1. lagerstatus: antal i lager 2. värdet på innestående lager: saldo * kostpris 3. hur mycket jag har sålt för: sålt antal * försäljningspris 4. hur mycket vinst har jag för tillfället: sålt antal * försäljningspris - saldo * kostpris |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Det har faktiskt det mesta, tom bokföring om så önskas. Hade dock avrått från det. Går o ladda in svensk kontoplan, har kört en bit själv, men jag tyckte det blev lite bökigt när man skulle göra bokslut så jag la ner det o körde med bokföringen hos fortnox. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|