FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Att skicka e-mail som verkligen kommer fram verkar vara svårare än man tror.
Den lösningen som funkar bäst för mig just nu är Amazon SES. Då kan du också få spam complaints skickade till dig, så att du slipper skicka e-mail till dem i fortsättningen. Via Amazon Management Console så blir du vägledd så att du ställer in allt rätt i era DNS:er för att öka leveranssäkerheten. För nyhetsbrev så kör vi numera endast med Sendy (sendy.co). Sendy tillsammans med Amazon SES är snorbilligt och är minst lika bra som Apsis och Mailchimp, men till en bråkdel av kostnaden. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag kan rekomendera SendGrid, otroligt bra service och riktigt hög delivery rate.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Medlem
|
Har för mej att det kan underlätta att ställa in din utgående smtp kö att inte skicka iväg mailet mer än 1 gång. Det är för att den inte ska ligga och skicka om flera gånger till adresser som inte finns hos t.ex. Hotmail. Visst risken finns att om någon precis har underhål på sin server så får dom inte mailet alls men vid stora utskick kanske man kan ta lite svinn.
Hotmail kan va riktigt knepigt att ta sig förbi jag vet inte exakt hur deras koll ser ut. Men de kan ju va så att dom redan satt din IP-adress på nån varningslista så att först styra upp utskicken hårdare och sen byta IP-adress på din server kanske löser ditt problem permanent så dina mail inte hamnar i skräpkorgen. Kanske att sänka frekvensen för hur ofta det skickas ut underlättar med. Se även länken nedan för rekommendation från spamcop vid stora utskick: http://www.spamcop.net/fom-serve/cache/104.html |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag såg på spamcop sidan att det kan underlätta att man gör varje mail unik genom att t.ex. lägga in personens namn i rubriken. HAr du möjlighet att göra det så minskar nog risken för att ditt mail känns igen som "bulk mail".
En annan sak jag funderade på är om man kan få pluspoäng om man har en unsubscribe länk med men gissar at dom har svårt att kolla såna saker så det påverkar nog inte. Hoppas du får fler tips som du har nytta av och det är fler än du som har det här problemet. Behöver du snabba upp diskprestandan vid utskicken så kan man ju lägga mailkön på en ramdisk om man har mycket minne i sin server. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Nykomling
|
ÄR det en lista av värde som du är rädd om så hade jag valt att skicka ut breven via någon form av tredjepartsttjänst typ Apsis eller liknande. De har avtal med Hotmail/Gmail och vet hur man får ut breven utan att spam-klassificeras.
Av egen erfarenhet så försökte jag skicka ut själv med hjälp av http://www.enewsletterpro.com/ men många brev kom aldrig fram. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|