FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har en fundering.
Om jag har några domännamn, ex inom försäkringar varav en sida som jag har lagt ner bra med krut på, rankar bra osv. Om jag då kommer över kompletterande domännamn som är inom försäkringar också, vilket är då bäst att göra? Skall man göra nya hemsidor till dessa eller går det att redirecta dessa domäner till min "huvud" hemsida. Och om jag redirectar kommer dom domänerna att ranka på innehållet dit dom redirectas eller blir dom i ingenmansland? Tack på förhand för svar. Mvh M |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej,
om du har domänen www.forsakringsdoman.se och vill börja använda www.forsakringsdomanen.com i stället, så är det är en fördel att du gör redirects från den gamla till den nya domänen - då får du med dig all länkkraft som den gamla hade. Är det så att du har flera domännamn som du inte har någon hemsida till, så tycker jag att du har stödsidor/satellitsidor som du bygger som kan ge trust till din huvudsida. //Marcus |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Om de domäner du kommer över inte har några inlänkar gör det inget för huvudsajtens SEO. Däremot kan det ge lite typein-trafik.
Jag skulle skapat flera sajter inom försäkringsnischen. Bygga länkar till dem och länka måttligt och genomtänkt mellan dem. Undvik länkhjul. Det senare kan vara ett bra alterntiv även om domänerna du kommer över har lite inlänkar sedan tidigare. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Tackar för svaren,dom hjälpte.
En annan fråga, om man lägger in webbadress i footern på inläggen som många gör, hjälper det till något då det gäller länkar till sidan? Eller har dom ingen betydelse i det fallet? (med tanke på länkbyggen osv.) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag tycker du ska länka sparsamt mellan egna sajter. Om du har en blogg och länkar till samma sajt från varje inlägg blir det mycket "dubletter". Den första länken från en sajt till en annan är den värdefullaste. Det ger inte så mycket att länka många gånger från en sajt till en annan.
Om du ska göra det så lägg upp länkarna med några månaders mellanrum och använd olika ankartexter. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Nykomling
|
Tänk på att du gör en 301 permanent redirect bara, för att du ska få med länkkraften.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|