FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Räkna enkelt . Hur många kbit går de på 1 mbit? Sen vet du att det är 320 GB trafik på 1 Mbit. Dela med 5000 se hur många mbits trafik som ingår. Och sen ta o räkna ut med hjälp av kbit.
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Medlem
|
Blir väl ca 124 lyssnare dygnet runt innan trafiken tar slut.
Vart köpte du ifrån btw? gått en månad nu nästan, vore intressant och veta ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
![]() Jag har inte köpt ngt än ![]() Jag får vänta till slutet av denna månaden. Jag står i valet om det ska bli hertz eller leaseweb. Leaseweb kör ju inget "hinder" utan där är det 100 Mbit som gäller. När det gäller shoutcast så behövs ju ingen kraft från datorn utan det är egentligen bara bandbredden ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Nykomling
|
Nu är jag inte helt med på vad du är ute efter men kolla in dreamhost.com, de har VPS med obegränsad trafik. Hur pass stabila och bra de är i övrigt kan jag tyvärr inte uttala mig om, har bara sett att några rekommenderat dem om man ska köra ex. Mumble-server där mängden datatrafik är viktigare än prestandan på servern.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Annars har du portlane.
http://www.portlane.com/sv/hosting/dedicated_server 100 TB trafik på 1 Gigabit port. Vilket borde räcka bra till radio trafik. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Har hört av mig till de men de ville inte sänka specen eller pris. Så det var lite väl maffigt för mig ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Nu är det ganska många år sen jag höll på med webbradio men på den tiden var icecast riktigt mycket bättre än shoutcast.. Kanske värt att kolla upp?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
|||
![]() |