Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Fler än jag som har problem hos one.com?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2013-04-21, 20:15 #1
johan1234 johan1234 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2009
Inlägg: 905
johan1234 johan1234 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2009
Inlägg: 905
Danielos - lite mer info här: https://www.citynetwork.se/webbhotell/varnish-cachning/ Du kan välja på sajtnivå om du vill använda Varnish eller inte. Vissa shoppar eller sajter med tung sessionsberoende mår inte alltid bra av cachning - så det var ett måste från dag ett. Preview-adressen var ett måste också så man lätt kan koda och se vad som händer - utan att vara beroende att gå igenom Varnish.

P3N - du ber enkelt one om dina auktoriseringskoder för varje domän - du får nog maila dem så skickar de dem till dig. Det är dock annars rätt vanligt att du kan skaffa dessa direkt i din kontrollpanel - hos oss kan du det tex om du vill flytta från oss. När du väl har dina koder så klistrar du bara in dem i vår domänhanterare så flyttas de automatiskt till oss och du har dem listade i din domänhanterare. PMa mig om du behöver specifik hjälp.
johan1234 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-04-27, 16:02 #2
P3N P3N är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 331
P3N P3N är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 331
Helt sanslöst. Har nu sedan en vecka tillbaka flyttat domäner ifrån one.com. Men de senaste tre dagarna har jag fått mail med länk för att reseta lösenorden hos one.com. Givetvis blev jag brydd och kontaktade dem. Men enligt dem kan personen inte göra något eftersom jag får mailet.

MEN, nu precis fick jag först mail om att kunna reseta och sen ytterliggare ett mail om att personen lyckats ändra lösen samt har aktiverat kontot hos dem igen...

Så jag kontaktar deras chattsupport och förklarar hela situationen och att någon nu kommer att skapa mailkonto och spamma ifrån dem och blir hänvisad till att skicka mail till deras support...

Så jag skriver ihopa ett svar på deras tidigare support meddelanden och förklarar situationen samt gör också tydligt att de ville inte ha mig som kund och jag vill inte vara deras kund och har sedan tidigare sagt upp abonnemangen. Så hädanefter anser jag att detta är deras problem och inte mitt.

Så trött man blir av all denna skit... Eftersom personen försökt 3 dagar i rad att komma åt resetfunktionen kan jag strycka det att det var via min mail han kom åt länkarna för att reseta lösen.

Så här mycket strul får det banne mig inte vara för någon, helsjukt ju.
P3N är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:01.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017