Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Stabilitet och SLA-avtalsbehov i VPS-miljöer

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2013-04-14, 09:20 #1
Björklunds avatar
Björklund Björklund är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2006
Inlägg: 594
Björklund Björklund är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Björklunds avatar
 
Reg.datum: Jul 2006
Inlägg: 594
Gäller inte problematiken även dedikerade servrar och servrar/utrustning på colocation också?
Dvsa hur snabbt kan du få tag på leverantören om servern på något sätt inte går att nå?

Kunder betalar oftast för kunskap. Ju mer kunskap en kund har ju mindre behöver de köpa från sin leverantör.
Om kunskapen finns så går det att klustra sin applikation på flera olika servrar. Och litar man inte på sin primära leverantör till 100% så kan man även klustra sin applikation på servrar hos en andra leverantör.

Jag tycker det är bäst att själv har kontroll på alla delar.
Men det är ju inte så enkelt, kanske vill kan istället fokusera på sin kärnverksamhet.
Om kunskapen fattas så skaffar man sig något form av driftavtal där man är garanterad en viss upptid och hjälp dygnet runt.

Senast redigerad av Björklund den 2013-04-14 klockan 09:26
Björklund är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:09.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017