FAQ |
Kalender |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Vad har Cypern med Malta att göra?
Visst att jag kanske även har konto i Cypern. Har dock aldrig vågat ha större förvaring av pengar på Cypern då jag vetat länge hur osäkert läget är. Man kan aldrig ha förmånga bankkonton i världen, man är väldigt korkad om man inte sprider ut risker. Man kan acceptera riksnivå på upp till 100k att förlora utan gråta så mycket. Tycker dock synd om dom som har 100 tals miljoner i Cypern. Där blir det mycket pengar. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag tror det är ett misstag att dra pengar från folks bankkonton. Själva syftet med bankkonton är tillhandahålla en trygg och riskfri förvaring av sparkapital.
Om människor inte känner att deras besparingar är trygga på ett bankkonto, så kommer det i förlängningen bara att skapa minskat sparande och en växande svart ekonomi. Till på köpet så riskerar man att skapa en bostadsbubbla. Problemet är inte att folk sparar för lite. Europa lider av en skuldkris och lösningen bör knappast vara att subventionera krediter (ränteavdrag) samtidigt som man straffbeskattar sparande (bankkonton). |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|