FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Medlem
|
Det verkar som One.com om drygt en vecka skall gå över till lastbalansering. Kanske kommer det medföra viss förbättring mot överbelastning av servrarna.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har haft en sida på one.com under några år och aldrig upplevt några större problem. Kanske har jag haft tur och hamnat på en server med liten belastning men min wordpress-sida har alltid laddat snabbt.
Gällande supporten så har jag knappt varit i kontakt med dem och de gånger jag varit det har det varit med deras engelskspråkiga chat. De har löst de ärenden jag haft snabbt så inget att klaga på där heller. Mina mer kritiska sidor har jag dock inte hos one.com då jag i de fallen vill ha bättre support exempelvis via telefon. Samt bättre möjligheter att uppgradera prestanda m.m. Jag gjorde en liten kartläggning över svenska webhotell i helgen baserat på hastighet, pris, support och såvidare och kan väl dela med mig av att Inleed vann den upphandlingen. Billiga, snabba och generös support. Nackdelen skulle väl vara att de är små och frågan är då vilka resurser de har om något skulle gå rejält fel. Jag vet inte heller hur deras serverhall är utrustad då det var sparsamt med information om det på deras sida. I övrigt kör jag CityNetwork och är nöjd med deras cloud servers men däremot har jag en sida på deras shared hosting som går ofantligt trögt. Dock mycket bra support, priset är mellanmjölk. Lycka till i sökandet ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Man ska int estirra sig blind på priset, har du en verksamhet som drar in pengar så är det kvalitet (uptime + laddtider på sidorna, förtroende och pålitlighet), service (support) och funktionalitet (vad man kan göra) som är helt avgörande när man väljer webhotell. Priset blir ganska ointresant att tänka på så länge man går tillräckligt plus i sin verksamhet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Medlem
|
När det ändå görs orelevanta jämförelse i tråden......
- Någon som provat "Manufrog"? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Men: Manufrog är väl inget riktigt webbhotell? Bara en återförsäljare för servrar i USA? |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|