FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Har varit trogen kund hos Binero en längre tid men det blir bara sämre och sämre och nu börjar det bli ett riktigt skämt.
Jag noterade att jag hade ett flertal domäner som förfaller i början av Mars men har inte fått ut någon faktura av dem .. dagarna kröp allt närmare och igår mailade jag dem då detta givetvis inte är bra. Deras svar var: "Om inga fakturor skulle komma för domänerna kan ni själv förnya dem under "Administration" > "Abonnemang" > "Domäner"." Med andra ord skiter de fullständiga i sina brister i systemet och tycker att kunden själv får hålla kolla på när domäner löper ut och gå in och förnya dem på egen hand. Helt otroligt att man inte ens tar detta allvarligt och undersöker vad som gått fel och rättar till det! Givetvis har man i slutändan ett eget ansvar att ha lite koll på sina domäner men nog anser jag att ett webbhotell som går ut som Sveriges vänligaste åtminstone borde ha ordentlig övervakning på sina kunders domäner! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
definitivt helt åt h*vete. jag har för många värdefulla namn hos dem för att detta ska få förekomma.
Kan Binero svara på detta? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Såg nu att jag råkat lägga denna i fel forum (någon mod. kan väl flytta den).
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Tråd flyttad.
Det här är något som sker då och då hos i stort sett alla webbhotell (utom vissa av de allra minsta som har väldigt få registrerade domäner). Visst är det olyckligt men man måste, som påpekats femtielva gånger redan här på WN, alltid ha koll på detta oavsett var man lägger sina domäner. Alla kommer göra misstag förr eller senare oavsett om det sedan drabbar dig eller någon annan. Man kan använda egna bevakningsscript (som jag själv gör) eller använda en extern övervakningstjänst som Domainz.
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Nu har jag pratat med Niklas på supporten via telefon och tydligen hade fakturan skapats men krediterats i deras system och aldrig gått ut. Han skulle ordna en ny kopia.
Helt annat bemötande nu och han skulle även kolla upp varför detta hänt och höra av sig. Det var detta svar jag ville ha från allra första början. Fattar som sagt att man har ett eget ansvar med men såna här fel måste ju tas på allvar när de rapporteras. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|