FAQ |
Kalender |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
En vanlig användare ska ALDRIG tvingas till några som helst onödiga arbetsmoment för att uppdatera sin applikation, för då kommer de att göra fel eller strunta i det. Eller så måste de hyra in en konsult som gör jobbet. Konsekvensen blir att de väljer en annan programvara som är enklare att hantera. Det är bara vi programmerare och extremt avancerade användare som vill "ha kontroll" på vad som sker "under huven", alla andra vill "att det ska fungera helautomatiskt och felfritt i alla väder". Fullständigt automatisk uppdatering när man startar applikationen är det enda som funkar någorlunda säkert. Sen får man som utvecklare se till att det inte finns något som kan gå fel, och de fel som uppträder ska hanteras automatiskt. Eventuellt med helautomatisk återrapportering till din egen supportrutin. En vanlig användare ska helst aldrig ens behöva veta att något är fel i dennes applikation. Om man har en enklare Lite-version av sin programvara och en annan mer avancerad som användaren måste betala för så måst eman tänka igenom så det funkar ihop med Lite-versionen om exempelvis dessa programvaror kommunicerar på något sätt. De ska även funka ihop om det är olika versioner. Fär den som har lite versionen kanske uppgraderar men då ska int eden som betalar tvingas uppgradera bar aför att kunna kommunicera med den Lite-verion av senare version. http://Teamviewer.com har gjort det misstaget med en annars suverän programvara. Senast redigerad av Conny Westh den 2013-02-26 klockan 07:47 |
||
![]() |
![]() |
|
|