FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej!
Skaffade för ett tag sedan en domän som varit registrerad tidigare men som förföll precis efter årsskiftet. Jag har tänkt använda domänen till ett nytt affiliate-projekt. När jag anslöt domänen till Google webmaster tool fick jag ett meddelande från Google om onaturliga länkar på min sida, alltså länkar som antagligen funnits på den förra ägarens sida. Jag har redan kommit en bra bit med att skapa nya min sida på domänen och har skickat in en begäran om omprövning till Google. Men det jag nu funderar på är om jag skulle göra bättre i att helt enkelt byta domän då jag upplever det väldigt svårt att få Google att ens indexera sidan. Kan det ha med varningen att göra? Vad tror ni? Är det bäst att byta domän eller ska jag bara ha is i magen? Tacksam för all hjälp! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Se vilka länkar det gäller och börja jobbet med att få bort dom om det är verkar vara möjligt
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Ja men om jag tolkat meddelandet rätt så gäller det alltså lnkar från min domän till andra sidor, utlänkar.
Med tanke på att det nu är en helt ny sida på domänen är också alla gamla utlänkar borta. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Skulle det vara så, så blir ju problemet löst när dom granskar din sak, tog många veckor för min del när jag bad om omprövning
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Ja så tänker jag också. Då har jag nog lite is i magen och fortsätter arbeta. Google har börjat indexera sidan nu så äntligen händer det saker.
Tack för hjälpen! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Lycka till, du borde också få ett mail i GWT om beslutet när det är färdigt. Men om dom har börjat indexera så lär det ju vara ett ytterst bra tecken ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Uppdatering på ärendet.
Fick idag svar från Google på min Reconsideration request. Blir verkligen inte klok på detta. Det står: Vi har fått en begäran från en webbplatsägare att ompröva hur vi indexerar webbplatsen: DOMÄN. Vi har granskat din webbplats. När vi granskar en webbplats kontrollerar vi om den strider mot våra riktlinjer för webbansvariga. Om vi märker att det inte är några problem kommer vi att ompröva vår indexering av webbplatsen. Om webbplatsen ändå inte visas i våra sökresultat be vi dig att läsa i Hjälpcentret för förslag om hur du kan åtgärda detta. Jaha, vad var svaret? Det hade ju verkligen underlättat om man fick någon information i svaret. Är allt ok, inte ok? Om inte, vad är felet? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Google och deras automatiserade färigskrivna svar haha. Samma visa varje gång. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Att få en sida spärrad hos Google utan att ha en aning om varför känns skumt, då har man inte bra koll på ens hemsida. Kanske har du skapat egna inlänkar och därmed brutit mot deras riktlinjer? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Om du läser hela tråden ser du att jag registrerade en förfallen domän nu i början av Januari. När den sedan lades in i Google Webmaster Tools möttes jag av ett meddelande om konstigt länkar FRÅN domänen.
Alltså är detta någonting som den förra ägaren har lyckats med och sidan som ligger på domänen idag är helt nyskapad. Allting som den tidigare ägaren hade på domänen är borta. Enligt meddelandet handlar det heller inte om inlänkar utan länkar från min domän. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|