FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Kort och gott, vilken bank har du till ditt AB samt vilka tjänster ingår? Vad kostar det osv?
Kollade bland annat in HSBs Företagspaket som kostade 1250 kr per år, där konto, BG, samt businesskort ingick. Vet inte om det är dyrt/billig. Senast redigerad av Legendarisk den 2012-12-18 klockan 11:29 Anledning: Faktafel |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Jag har Swedbank med Speedledger. Så allt är samlat med bankgiro, MasterCard, bokföring, fakturering etc. Riktigt smidigt att slippa registrera något manuellt. Köper jag något med kortet reggas det i bokföringsprogrammet och sedan är det bara att kontera. Handlar man allt med kort, som jag gör, så är detta grymt bra. Dock ska jag nämna att Speedledger är riktigt jäkla fult och det ser typ ut som någon programmerare (utan kunskap om UI och användbarhet) har skapat det 1970. Jag förstår verkligen inte varför alla bokföringsprogram ska vara så fantastiskt krångliga.. och fula!
Kostnaden är väl några hundringar för MasterCard och bankgiro sen tillkommer månadskostnad för Speedledger. Jag kan dock rekommendera dig att gå till din lokala bankman och säga att du ska ha ett år gratis. Det kommer du få annars bör du byta bank. Btw, du ska ha creed för att du skapar vettiga trådar! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
![]() Skulle också vilja ha en helhetslösning sådär där bokföringen är integrerad. Vet att Visma Avendo eEkonomi har det med handelsbanken men tyckte deras program var lite krångligt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Gjorde en snabb googling och såg att både SpeedLedger och Visma finns hos SEB, om man nu är intresserad av sådana lösningar.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
SEB Företag, gratis första året.
Kostar 1200kr/år, internetbank, bankgiro, VISA kort, bankkonto och personlig kontakt på banken ingår. SEB företagsapp är också på väg enl. deras kundsupport vilket jag ser fram emot. Senast redigerad av jayzee den 2012-12-18 klockan 11:48 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har SEB Företag och iom att jag reser mycket med jobbet så har jag ett EuroCard kopplat till detta.
Ingen aning om vad som ingår i SEB företag men har iaf Bankgiro, SEB Tryggliv, SEB pensionsförsäkring. Använder även filer (BG) för leverantörsfakturor. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Verkar som många av storbankerna erbjuder liknande paket till snarlika priser.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
De flesta företagspaket ser ungefär likadana ut. Har du redan en god kontakt med en bank, kolla med den först. Det underlättar i vissa fall om man har sitt privata i samma bank, speciellt om man kommer till ett läge där det är dags att teckna lån etc.
Annars har alla sina för- och nackdelar. Det är mest en personlig preferens vilket du gillar. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Du kanske menade SHB (Svenska Handelsbanken) när du skrev HSB.
Jag kör Handelsbakens paket för 1 250 kr per år. Tycker det är bra och inte särskilt dyrt. Jag gillar Handelsbanken och tycker de är bra att ha att göra med. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
![]() Tycker de är otroligt bra också så deras AB paket är kanske en bra ide. Är det separata inloggningnar med den privata och AB? Antar att det är så. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|