Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Feedback på ballsee.com - Festliga uppdrag till dina gästers mobiler

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-12-13, 21:27 #1
Dynamic Dynamic är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2005
Medlem

Standard Feedback på ballsee.com - Festliga uppdrag till dina gästers mobiler

Hej

Nu är det snart dags att försöka nå ut med senaste projektet, www.ballsee.com, till en bredare massa och inför det efterfrågar vi lite feedback och kommentarer.

Vad tror ni om konceptet? Framgår det hur det fungerar? Går det att göra tydligare? Är sajten tilltalande nog för att man ska våga sig prova på det?

Vad vi har märkt hittills är att tröskeln för att folk verkligen ska prova på det är ganska hög, även om de tycker tjänsten verkar kul. Det kräver ju en viss social timing. Några idéer om hur man skulle kunna sänka den tröskeln?

Tack på förhand!
Dynamic är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-12-13, 23:02 #2
jonssondesign jonssondesign är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Oct 2010
jonssondesign jonssondesign är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Oct 2010
Hej!

Jag gillar själva designen, men får mig att påminnas av tjänster som är bra, men som lurar en på ett eller annat sett. Nu säger jag inte att ni gör det, men själva upplägget av strukturen känns som de andra sidorna. Utseendemässigt menar jag.

Idén är rolig! Dock tror jag många är fundersamma över kostnaden? Vad kostar det? Kan vara bra att skriva ut redan på startsidan.
jonssondesign är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-12-13, 23:46 #3
yakuzaemmes avatar
yakuzaemme yakuzaemme är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jun 2012
yakuzaemme yakuzaemme är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
yakuzaemmes avatar

Reg.datum: Jun 2012
Skön idé! Håller inte med jonsson riktigt med att skriva ut pris på startsidan.

För mig var det att jag kollade runt och fick veta vad det är för tjänst ni erbjuder. Redan här var det intressant och lutade mot det positiva hållet, och fick ännu en positiv överaskning när jag gick in på Skapa konto och såg vad de kostade (vilket inte var mycket alls).

Möjligtvis lägga till en till länk i menyn där priser står, kanske är lite tydligare då. Annars bra!
yakuzaemme är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-12-14, 18:09 #4
jonas.o jonas.o är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Nov 2012
jonas.o jonas.o är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Nov 2012
Själv gillar jag idén men tycker att det kan vara en nackdel att ni använder er av sms. Vore goare med en app där alla kan få uppdrag i realtid och följa ställningarna. Lite mer interaktion helt enkelt.

Samma gäller nog för er webbsida, genom att läsa förstasidan får jag grepp om 80% av vad ni gör. Skulle behöva bara lite mer information, kanske en mer utförlig "så här går det till för att fatta direkt vad produkten gör.

Designen och sidstrukturen är det inget fel på, kanske flytta upp menyn som är i footern så att man ser den mer direkt.
jonas.o är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-12-15, 12:29 #5
Medlem

Medlem

Tack för er tid och era kommentarer. Det uppskattas. Vi ska fundera på de förslag ni kommit med och se vad vi kan göra för att bli ännu bättre.

Citat:
Ursprungligen postat av jonssondesign Visa inlägg
Hej!

Jag gillar själva designen, men får mig att påminnas av tjänster som är bra, men som lurar en på ett eller annat sett. Nu säger jag inte att ni gör det, men själva upplägget av strukturen känns som de andra sidorna. Utseendemässigt menar jag.

Idén är rolig! Dock tror jag många är fundersamma över kostnaden? Vad kostar det? Kan vara bra att skriva ut redan på startsidan.
Jag tror jag vet vad du menar för typ av andra tjänster, och det är ju verkligen inget vi vill förknippas med eller en sån känsla vi vill förmedla. Har du något mer konkret tips på vad det kan vara som orsakar det här?

Priset har vi initialt satt så lågt att vi inte tycker det behöver skrivas ut direkt. Alla ska ha råd.

Citat:
Ursprungligen postat av jonas.o Visa inlägg
Själv gillar jag idén men tycker att det kan vara en nackdel att ni använder er av sms. Vore goare med en app där alla kan få uppdrag i realtid och följa ställningarna. Lite mer interaktion helt enkelt.

Samma gäller nog för er webbsida, genom att läsa förstasidan får jag grepp om 80% av vad ni gör. Skulle behöva bara lite mer information, kanske en mer utförlig "så här går det till för att fatta direkt vad produkten gör.

Designen och sidstrukturen är det inget fel på, kanske flytta upp menyn som är i footern så att man ser den mer direkt.
Det här med en app har jag hört tidigare. Jag tror dock inte det fungerar annat i väldigt små och slutna sällskap. Det första man vill göra när man anländer till en tillställning är inte att leta upp, ladda ner och ställa in en app. Genom att gästerna endast behöver använda SMS (som allas telefoner kan hantera), blir det väldigt enkelt för dem. Ställningen går att följa i realtid redan idag på telefon, iPad eller en dator/tv-skärm som är igång. Det är dock upp till ledledaren om han/hon vill visa den.

Du vill ha mer information om hur det går till. Det tar vi till oss och ska försöka ordna. Tack!
Dynamic är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:32.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017