Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Support och kontrollpaneler

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-11-30, 09:48 #11
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Ursprungligen postat av johan1234 Visa inlägg
Tror du har rätt i det med splittringen - men du är nog relativt unik i din inställning med tex att formuläret står i centrum. Du missar nog inte många som du säger - men det blir vanligare och vanligare med andra kanaler och folk föredrar helt enkelt olika kanaler.

Formuläret har sin fördel att man kan lista ärenden direkt på en webbsida och man kan få god koll på det sättet.
Uttryckte mig kanske lite klantigt. Menade inte direkt att formuläret ensamt är viktigast, e-post är en självklarhet utöver det som jag skrev. För egen del kommer sig de flesta supportärenden på webbhotell av att jag varit inne i kontrollpanelen, då förväntar jag mig att det finns ett lättillgängligt formulär där inne där jag snabbt kan skriva min fråga. Så är det inte hos er till exempel där man bara har en flik med länk till Get Satisfaction-forumet till vänster. Att man som företag använder amerikansk/engelsk mjukvara utan fullständig svensk översättning är inte heller så lyckat i min bok. Visst kan de flesta svenskar engelska men det ser inte särskilt bra ut Det finns åtminstone ett par svenska webbhotell som skickar ut bekräftelsemail från supporten enbart på engelska.
Oläst 2012-11-30, 21:17 #12
johan1234 johan1234 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jun 2009
johan1234 johan1234 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jun 2009
Som jag sa kommer det forumet bytas ut - bland annat av anledningen du nämner. Det var en hel del som skulle komma - men som aldrig infriades.

Jag hör dig med ett formulär direkt i KPn. Låter inte fel och tar till mig. Ska absolut ta upp det.

Personligen är mailen alltid så nära till hands att jag har bättre koll där än att behöva logga in någonstans. Som du säger är det en självklarthet.

Tack för feedbacken som alltid.
johan1234 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-12-10, 14:47 #13
Richard Ainzs avatar
Richard Ainz Richard Ainz är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Dec 2012
Richard Ainz Richard Ainz är inte uppkopplad
Nykomling
Richard Ainzs avatar

Reg.datum: Dec 2012
Ibland är det helt enkelt så att man skapar/köper ett system för att administrera siten och kontot/kunden. Sedan, när behovet uppstår, kikar många på någon form av support system. Dessa använder ofta Ticket köer, vilket är rimligt om det hanteras effektivt, och har då ofta inbyggd, egen, inloggning. Det är inte alltid det är tekniskt möjligt att brygga dessa inloggningar. Ticket systemet kan vara en inyrd lösning som egentligen kör externt.

Man kan eventuellt tyda det så att om man slipper dubbla inloggningar, då har hotellet antingen tänkt till från början, eller haft så mycket support att det lönat sig att bygga ihop det. Det förstnämnda kan vara bra, det senare kanske inte så bra.
Richard Ainz är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:45.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017