|
Har WN som tidsfördriv
|
|
Reg.datum: Nov 2009
|
|
Har WN som tidsfördriv
Reg.datum: Nov 2009
|
Hej! Tack för era mycket bra svar! Självklart förstår jag att det finns en gräns för hur försiktig man kan vara, utvecklaren kan såklart inte sitta där utan att kunna jobba bara för att man inte vill dela med sig av information.
Däremot så finns det såklart en rädsla för att utvecklaren gillar idén och helt enkelt bestämmer sig för att ta idén och använda den själv. Jag antar att man kommer vänja sig vid att ta denna typ av risk ju fler gånger man hyr en utvecklare. Jag har hyrt utvecklare 2 gånger hittills, det har dock inte varit några stora saker och det hade varit skitsamma om personerna i fråga hade använt sig av lösningarna själv sedan.
Det gäller nog att hitta en pålitlig utvecklare först och främst, men hur vet man vilka som är pålitliga och vilka som inte är det från början?
Hur som helst, ett avtal känns som en grundläggande del i det hela som mer eller mindre är obligatorisk. Det känns också säkert att i alla fall ha det att luta sig emot om något skulle gå snett.
Vill också tillägga att jag inte går runt och är misstänksam mot de utvecklare som finns på till exempel WN, jag är mycket medveten och övertygad om att majoriteten är mycket seriösa och duktiga utvecklare. Det känns dock som det är bäst att ta det säkra före det osäkra, och självklart slippa höra "Smart att skippa avtalet.." i efterhand.
Men återigen, tack för era mycket bra svar. Bra att få ta del av era erfarenheter och kunskaper.
|