FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Jag tror inte på misstag, men affärsmässigt var det retrospekt inte supersmart att sälja iphonebutiken.se för 67 papp när de omsätter 20M+ idag.
Att de gör det är ju dock pga massa hårt jobb och att de är duktiga, och jag hade antagligen sänkt båda mina butiker i botten om jag behållt den då det sög o jag hatade det. Dock missbedömde jag iphonetrenden grovt kan man säga ![]() Dock är jag extremt glad att det blev så himla bra och räknar även daniel och kim som goda vänner (hej om ni läser!). Trots allt är det mycket värre att sälja något som går skit ellet dör än tvärtom och det gör mig glad och stolt att allt jag sålt går bättre utan mig (vilket tyder på bra beslut att sälja) Så nej, misstag finns inte. Lärdomar däremot (underskatta inte steve jobs!) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Håller med, det känns mycket bättre att sälja något som faktiskt fortsätter går bra eller (ännu hellre) ökar. I-mera går bättre med nya ägaren, vilket är kul ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Riktiga många bra erfarenheter som alla delar med sig av. Finns ju väldigt många fällor att fastna i som man inte tänker på i början när allt är frid och fröjd
![]() Conny: Har du ett företag idag som du driver? vet att du nämnde i en annan tråd att du har haft ett par stycken genom åren. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Just nu har jag bara ett igång, är lite i valet och kvalet vad jag ska göra härnäst i livet. Filar på en del affärsplaner och räknar fram och tillbaks. Är också engagerad i en idéell förening sedan några år tillbaks. Men det ger sig väl till slut, man ska bolla lite idéer med förtrogna och testa sig fram. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Mitt största misstag är att jag varit (och är) för bekväm beträffande utvecklandet av företaget i sig. Exempelvis när det gäller att söka och attrahera kompetenta och hungriga frilansare, till att faktiskt utveckla idéer som förmodligen skulle gynna lönsamheten märkbart. Jag är på vissa sätt som många thai är. Man tar saker som de kommer. På gott och ont. ;-)
- • Jag (Twitter) kränger domäner via Fancy.Domains • Jag värderar domäner via Värderadomäner.se - 20% rabatt för WN-medlemmar. Uppge kod: wn20. Senast redigerad av Captain Thailand den 2012-11-23 klockan 12:28 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Har nog lyckats än så länge undgå misstag under dessa åren jag haft en firma här i sverige just pga att jag lyssnat på folk och följt deras råd. Men det känns ju som att man blir knullad av staten pga alla skatter o avgifter :P
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
2. Att inte skriva avtal bara för att motparten är större än mig. 3. Att till en början inte ha med "kill fee" eller annat ekonomiskt straff i avtalet, om det senare bryts av motparten (nej, det är inte "bara" att ta det till tinget). 4. Att inte skicka ut påminnelse i rädsla av att förlora kunden. Bör dock göras med motta om du inte lider stor ekonomisk skada. 5. Att anbuda för lågt i rädsla av att förlora kunden. Det svider månaden senare när du inser att du arbetar för peanuts. 6. Att inte noga kolla kompetensen hos samarbetspartners och underkonsulter. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Att lita på andra.
|
||